پایان خط یک مترو تبریز به سال ۱۴۰۰ موکول شد/ اتمام خط دوم، شاید ۳۰ سال دیگر!
پایان خط یک مترو تبریز به سال ۱۴۰۰ موکول شد/ اتمام خط دوم، شاید ۳۰ سال دیگر!
شهردار تبریز اعلام کرد تا پایان سال 1400 خط یک مترو تبریز به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شمس، «مصطفی مولوی» در جلسه امروز شورای شهر تبریز از بدهی ۱۵۶ میلیارد تومانی به پیمانکار قطار شهری تبریز خبر داد و اظهار کرد: کرونا در روند اجرای پروژه تاثیر زیادی داشت و امیدواریم با تسریع در عملیات به وعده‌ی خود عمل و خط یک مترو تبریز را تا پایان سال جاری تمام کنیم.

مدیرعامل قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز در بودجه تکمیل مترو، اذعان داشت: اگر سالانه اعتبار ما هزار میلیارد تومان و با تورم صفر درصد شود خط ۲ مترو ۱۰ سال طول می کشد و اگر تورم ۱۰ درصد باشد اتمام خط دوم ۳۰ سال طول می‌کشد.

عبدالله تقی‌پور رئیس حمل و نقل شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به تاثیر اتمام خطوط یک تا ۳ مترو تبریز در کاهش بار ترافیکی شهر، عنوان کرد:درحالی که هنوز خط یک مترو تبریز به اتمام نرسیده و به مشکل خورده‌ایم از خط پنج مترو صحبت می‌شود.

فریدون بابایی‌اقدم دیگر عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از عدم توجه دولت به پروژه مترو تبریز، خاطرنشان ساخت: تعهد دولت در سال جاری برای متروی تبریز ۳۴ میلیارد است در حالیکه تنها برای اتمام خط یک ۱۲۰۰ میلیارد نیاز است! اصلا معلوم نیست اراده‌ای برای اتمام مترو توسط دولت وجود دارد یا خیر.

فرج محمدقلیزاده عضو شورای شهر تبریز نیز در حاشیه‌ی این گفت‌وشنودها اعلام کرد: ظاهرا می‌خواهند خط ۵ مترو را به پیمانکار میدان آذربایجان بدهند! این پیمانکار در پروژه آذربایجان خوب عمل کرده که قرار است به عنوان تشویق پروژه خط ۵ را نیز به او بدهند؟

در این جلسه ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز علت مشکلات پیش‌آمده برای پروژه مترو تبریز را تورم و عدم پیش‌بینی هزینه‌ها خواند و ابراز داشت: امیدواریم خط یک مترو تبریز را تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم! توجه داشته باشید بودجه اختصاص یافته به سایر خطوط قطار شهری را نمی‌توان در خط یک استفاده کرد.

انتهای پیام/