وقوع تندباد و رعدوبرق در برخی مناطق ‌آذربایجان شرقی
وقوع تندباد و رعدوبرق در برخی مناطق ‌آذربایجان شرقی
پیرو اطلاعیه و اخطاریه های این اداره کل، شرایط ناپایدار جوی از روز شنبه استان را تحت تاثیر قرار داد و باعث رگبار باران، تند باد و کاهش دما شد.
به گزارش شمس، افشین ابراهیمی با اشاره به وزش باد در اکثر مناطق استان به خبرنگاران اظهار داشت: از روز شنبه وزش باد شدید آغاز و اکثر مناطق استان را درنوردید که بیشترین وزش باد با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت از شهر جدید سهند به ثبت رسیده است.
مسئول روابط عمومی و کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی افزود: ‌در این مدت حداقل دما از شهرستان های سراب، ‌هریس و چاراویماق با ٧ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده و دمای تبریز نیز  ٢١ درجه بالای صفر گزارش شده است.
وی با اشاره به بیشترین بارش در پی اطلاعیه و اخطاریه‌های صادر شده گفت: در اکثر مناطق استان در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه شاهد بارش پراکنده باران بودیم اما بیشترین بارش در روز یکشنبه با ۳۳ میلیمتر از روستای میاب شهرستان مرند، روز شنبه با ۲۶.۵ میلیمتر شهرستان کلیبر و ۲۵.۸ میلیمتر از شهرستان ورزقان به ثبت رسیده و همچنین از شهرستان ورزقان بارش تگرگ نیز گزارش شده است.
مسئول روابط عمومی هواشناسی استان با بیان اینکه وضعیت جوی برای ۲۴ ساعت آینده نسبتا ناپایدار است افزود: در ۲۴ ساعت آینده جوی نسبتا ناپایدار بوده در نواحی شمالی و شرقی بعد از ظهر افزایش ابر، وزش باد ( گاهی تا نسبتا شدید) و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق و در منطقه ارسباران گاهی همراه با مه پیش بینی می‌شود.