ورود موج ناپایدار و زودگذر به آذربایجان شرقی/ کاهش چهار درجه‌ای دمای استان
ورود موج ناپایدار و زودگذر به آذربایجان شرقی/ کاهش چهار درجه‌ای دمای استان
 معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ورود و فعالیت موج ناپایدار و زودگذر در استان، گفت: فعالیت این موج در منطقه، از بعد از ظهر امروز و شب موجب ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید، بارش پراکنده‌ی باران و در ارتفاعات نواحی سردسیر استان احتمالا موجب بارش برف خواهد شد.

به گزارش شمس، محمد اشجعی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی ۲۴ ساعته گذشته، شهرستان جلفا با ۲۳ درجه بالای صفر و شهرستان چاراویماق با دو درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.

وی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان ۱۸ درجه بالای صفر و در سردترین زمان پنج درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز ۱۴ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

وی افزود: موج ناپایدار و زودگذر در استان از امروز تا فردا فعال خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش نسبی دمای هوای استان به ویژه در نواحی نیمه‌ی شمالی استان خبر داد و گفت: امروز و فردا دمای هوای استان چهار تا پنج درجه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به آمار بارش‌های استان از ابتدای سال آبی امسال، اظهار کرد: بارش‌های استان از ابتدای مهرماه تا دهم آبان ماه سال جاری ۲۶.۴ میلی متر بوده و سال آبی سال گذشته ۱۸.۹ میلی متر بوده است.

اشجعی با اشاره به بیشترین میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری در شهرستان‌های استان، گفت: امسال بیشترین بارندگی در شهرستان هشترود با ۵۲.۲ میلی متر ثبت شده اس