وجود ۶ هزار و ۱۰۰ واجد شرایط شرکت در انتخابات نظام پرستاری تبریز
وجود ۶ هزار و ۱۰۰ واجد شرایط شرکت در انتخابات نظام پرستاری تبریز
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری در 21 تیر خبر داد و گفت: این انتخابات همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌شود.

به گزارش صفیر، حجت‌ پورفتحی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، اسکو، میانه، هشترود، بستان آباد و شبستر، یک حوزه انتخابیه به شمار می‌آیند و دارای یک هیات مدیره هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های دارای ۲۰۰ کادر یا بالاتر می‌توانند هیات مدیره مستقل تشکیل دهند، افزود: شهرستان‌های مراغه، مرند، بناب، اهر و سراب مستقل از تبریز بوده و حوزه انتخابیه و هیئت مدیره مستقل دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری متشکل از ۹ نفر است، خاطرنشان ساخت: دو نفر از این تعداد باید دانش آموخته رشته بهیاری و مابقی دانش آموخته رشته‌های دیگری که تعیین شده است، باشند.

وی از وجود ۶۱۰۰ واجد شرایط رای دهی در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز (تبریز و شش شهرستان مذکور) خبر داد و افزود: واجدین شرایط رای دهی شامل کارشناسان رشته‌های پرستاری، بیهوشی، بهیاری، اتاق عمل، فوریت‌های پزشکی و دندانپزشکی هستند.

پورفتحی با بیان اینکه اقدامات در خصوص برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری از ابتدای فروردین ماه توسط وزارت بهداشت آغاز شده است، یادآور شد: ثبت‌نام داوطلبان نیز از یازدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا بیست و چهارم اردیبهشت نیز ادامه دارد.

وی متذکر شد: افراد واجد شرایط پس از تایید می‌توانند به هنگام اعلام زمان معین به تبلیغات بپردازند، افراد ذی صلاح باید سه سال پی در پی عضو سازمان نظام پرستاری بوده و سابقه محکومیت اجتماعی و سیاسی نداشته باشند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا