وجود شهر زیرزمینی در تبریز تکذیب می‌شود/ بنای کشف شده در والمان ارزش میراثی ندارد
وجود شهر زیرزمینی در تبریز تکذیب می‌شود/ بنای کشف شده در والمان ارزش میراثی ندارد
آبدار وجود شهر زیرزمینی در تبریز را تکذیب و آن را ساخته و پرداخته‌ی رسانه‌ها دانست.

مرتضی آبدار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بنای ظاهر شده در پروژه والمان، اظهار داشت: این بنا به لحاظ میراثی هیچ ارزشی ندارد و اقدامی برای نگهداری آن لازم نیست.

وی افزود: اینکه در رسانه‌های گروهی و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی از پیداشدن شهر زیرزمینی تبریز در این مکان یاد شده است، به هیچ عنوان صحت ندارد و تمام این ادعاها توسط کارشناسان و باستان شناسان تکذیب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از امروز ۲۵ تیرماه دستور توقف عملیات اجرایی پروژه والمان که توسط شهرداری منطقه ۴ تبریز اجرا می‌شود، ملغی می‌گردد، خاطرنشان ساخت: مجری طرح می‌تواند در همان نقطه‌ای که بنای مزبور پیدا شده است به ادامه فعالیت بپردازد.

وی تاکید داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ادامه قسمت‌های مختلف مربوط به فاز سوم پروژه جلوگیری می‌کند و این موضوع طی نامه‌ای رسمی به شهرداری اعلام شده است تا برای ادامه پروژه باید مجوزهای لازم از میراث فرهنگی اخذ شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هر گونه ادامه عملیات عمرانی پروژه والمان تنها منوط به بررسی‌های تکمیلی و کارشناسی باستان شناسان و صاحب نظران میراث فرهنگی است، تصریح کرد: شهرداری ملزم به اخذ مجوز برای ادامه کارهای عمرانی در این محدوده می‌باشد.

آبدار التهابات اجتماعی ناشی از اخبار ناقص پیدا شدن شهر زیرزمینی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با حساسیت ویژه‌ای مسائل مربوط به بناهای تاریخی را دنیال می‌کند و هرگز اجازه تجاوز به این بناها را به کسی نمی‌دهد.

انتهای پیام/