واکنش تند مستاجرین تبریز به صحبت‌های وزیر/ افزایش سرسام‌آور کرایه‌ها در آذربایجان‌شرقی
واکنش تند مستاجرین تبریز به صحبت‌های وزیر/ افزایش سرسام‌آور کرایه‌ها در آذربایجان‌شرقی
وزیر راه و شهرسازی می‌گوید برای کاهش قیمت مسکن خریداران دست نگهدارند و معامله نکنند، مستاجرین می‌گویند با این کرایه‌ها در خیابان بمانیم؟

اقتصادی شمس: صبح امروز وزیر راه و شهرسازی در واکنش به گرانی مسکن در ارائه‌ی راهکار برای مردم از خریداران خواست ملک نخرند تا قیمت‌ها کاهش یابد! البته روش پیشنهادی این عضو کابینه‌ی دوازدهم چندان عجیب نبود و پیش از این نیز سایر مسئولان در واکنش به گرانی گوشت و خودرو و… چنین واکنش‌هایی را از خود نشان داده بودند.

اظهارات وزیر راه و شهرسازی موجب شد نه‌تنها خریداران مسکن نسبت به این شیوه مدیریت بازار معترض شوند، بلکه داد مستاجرینی که با افزایش قیمت کرایه‌ها به تأسی از گرانی مسکن سرپناهی پیدا نمی‌کنند معترض شوند.

بسیاری از شهروندان تبریز با ارسال پیام‌هایی به تحریریه شمس از افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی کرایه‌ها سخن می‌گویند و عنوان می‌کنند درآمد ماهیانه‌شان کفاف تامین کرایه ماهیانه را نمی‌دهد.

یکی از این شهروندان در گفت‌وگو با شمس عنوان می‌کند: صاحب‌خانه سال گذشته نرخ کرایه ماهیانه را از ۴۵۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان افزایش داد و اکنون از ما ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کرایه می‌خواهد و تاکید دارد اگر توان پرداخت ندارید تخلیه کنید.

وی می‌افزاید: ما با ۴۰ میلیون تومان پول پیش به‌عنوان رهن و ماهیانه یک میلیون تومان اجاره خانه مناسبی برای زندگی ۵ نفر پیدا نمی‌کنیم و این درحالیست که درآمد ماهیانه‌ی سرپرست خانوار با یک دانشجو، یک دانش‌آموز و یک کودک ۴ ساله تنها ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/