هیت‌های حسینی آذربایجانشرقی ۱۲ زندانی آزاد کردند
هیت‌های حسینی آذربایجانشرقی ۱۲ زندانی آزاد کردند
مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: هیئت‌های حسینی استان از ابتدای ماه محرم تا به امروز موجب آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی شده‌اند.
به گزارش شمس، رسول تقی پور  با اشاره به اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری حسینی آذربایجان شرقی افزود: این طرح برای اولین بار با پیشنهاد ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور سرپرستان هیئت‌های حسینی و مداحان برگزار شد از آنها درخواست کردیم تا بخشی از هزینه های ضیافت‌ها و احسان‌های خود را به آزدسازی زندانیان غیرعمد اختصاص دهند که خوشبختانه فعالیت های خوبی تا به امروز از سوی آنها در این راستا انجام گرفته است.
تقی پور گفت: در این راستا موکب «ولیة الله تبریز»  هزینه آزادی ۵ زندانی، مجمع «غلامان حسینی» و موکب «زنجیرزنان علی اصغر تبریز» نیز هر کدام هزینه آزادی یک زندانی  را پرداخت کردند.
وی یادآوری کرد: اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان شرقی تا اربعین حسینی ادامه دارد.
وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی با کمک خیران استان و پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شده اند و به آغوش جامعه و خانواده هایشان بازگشته اند.
مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشاعه فرهنگ حسنه اهدای هزینه احسان و ضیافت مراسمات ترحیم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان گفت: تاکنون ۱۹۵خانواده متوفی با اهدای بخشی از هزینه‌های احسان و ضیافت، موجب آزادسازی ۱۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در استان شدند.
وی اظهارداشت: هم اکنون تعداد ۴۴۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های این استان به سر می برند که در انتظار کمک خیرین و نوع دوستان خود هستند.
تقی پور افزود: از مجموع این افراد تعداد هفت نفر زندانی زن و بقیه مرد هستند که ۳۴۴ نفر از مجموع این زندانیان را محکومان مالی، ۱۶ نفر را محکومان حوادث و ۸۲ نفر را نیز محکومان مهریه و نفقه تشکیل می دهند.
وی اظهار  کرد: در سال گذشته ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه و خیران استان از زندان آزاد شدند و به آغوش جامعه و خانواده هایشان بازگشتند.
مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این تعداد زندانی در مجموع با پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان از زندان‌های استان رهایی یافتند.
  • منبع خبر : ایرنا