همکاری منطقه آزاد ارس و ارمنستان در زمینه گردشگری گسترش می‌یابد
همکاری منطقه آزاد ارس و ارمنستان در زمینه گردشگری گسترش می‌یابد
با امضای دو تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد ارس و انجمن توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری و انجمن تورگردانان ارس با فدراسیون گردشگری ارمنستان، همکاری‌های مشترک در این زمینه اقتصادی افزایش می یابد.

به گزارش شمس، گروهی از فعالان فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و رسانه ای کشور ارمنستان از منطقه آزاد ارس بازدید کرده و تفاهم نامه های همکاری با دو انجمن فعال در بخش گردشگری ارس امضا کردند.

این گروه ارمنی در سفر دو روزه به این منطقه با مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس دیدار کردند.

دیدار با فعالان بخش گردشگری، روسای پردیس های بین المللی دانشگاه تهران و تبریز و همچنین دانشگاه پیام نور نیز از دیگر برنامه های سفر این گروه به ارس بود.

همچنین بازدید از مراکز گردشگری و اقامتی، رفاهی و تفریحی، تاریخی و طبیعی منطقه آزاد ارس نیز از جمله برنامه های تدوین شده از سوی سازمان منطقه آزاد ارس برای گروه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و رسانه ای کشور ارمنستان بود.

در این سفر مسئولان اطلاع رسانی و روابط عمومی نهاد نخست وزیری، کمیته دولتی گردشگری، فدراسیون گردشگری، نمایندگان رسانه های دولتی و غیردولتی و دانشگاهی ارمنستان با هماهنگی رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان به میزبانی سازمان منطقه آزاد ارس حضور داشتند.

با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی می تواند به عنوان استان معین و منطقه آزاد ارس به عنوان مرکز ایجاد دفتر هماهنگی همکاری های ایران و اتحادیه اورسیا انتخاب شود؛ این گروه ارمنی نیز برای آگاهی و اطلاع رسانی توانمندی های منطقه آزاد ارس به این منطقه سفر کردند.

منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

این منطقه در کنار زیرساخت های صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیت های مناسب طبیعی و تاریخی در زمینه توسعه گردشگری است .