همدلی و همراهی مردم آذربایجان و تبریز با انقلاب بی‌مانند است
همدلی و همراهی مردم آذربایجان و تبریز با انقلاب بی‌مانند است
 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: همدلی و همراهی مردم آذربایجان و تبریز با انقلاب اسلامی بی‌مانند بوده و این ویژگی بارز مردم منطقه، همواره مورد تمجید و تحسین است.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان مرزبانی آذربایجان شرقی، افزود: تبریز پیشتاز حرکت های انقلابی و صف شکن در طول سال های پس از انقلاب اسلامی بوده و در اتفاقات اخیر نیز مردم این شهر یار دیگر نشان دادند که همچنان نسبت به آرمان های انقلاب پایبند هستند.

وی آذربایجان شرقی را به لحاظ استراتژیک و جغرافیایی استانی ویژه در ایران اسلامی خواند و با بیان اینکه این استان ۲۷۰ کیلومتر با کشورهای همسایه مرز دارد، یادآوری کرد: با این حال آذربایجان شرقی جزو امن ترین استان هاست که این مهم در سایه تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و سایر نیروهای مسلح و به برکت همکاری مرزنشین ها حاصل شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در بحث قاچاق و آسیب های اجتماعی نیز جزو پاک ترین استان های کشور است، گفت: شاید تصور بر این باشد که موقعیت خاص استان ایجاد کند تا در حوزه قاچاق مواد مخدر شرایط ویژه ای داشته باشد اما به دلیل ایمان و اعتقادات عمیق دینی مردم، جزو استان های کم مشکل در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، دادستان دادسرای نظامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: تلاش نیروی انتظامی در تمامی عرصه ها قابل تقدیر است و هدف و آرمان اصلی کارکنان این نیرو حفاظت از اموال مردم و صیانت از آرمان است.

حسین غفران نیا از نیروی انتظامی به عنوان بازوی قدرتمند اسلام و انقلاب یاد کرد.

وی با اشاره به همکاری و تعامل نزدیک دادسرای نظامی استان با تمامی نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ما حامی نیروهای مسلح هستیم تا از ملت و ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی حراست شود.

در پایان این مراسم سرهنگ محمد احمدی به عنوان فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات سرهنگ محمدعلی طاهری که به افتخار بازنشستگی نائل شد، قدردانی شد.

سرهنگ احمدی پیش از این به عنوان معاون هماهنگ کننده فرماندهی مرزبانی آذرباتیجان غربی انجام وظیفه می کرد.