هفتمین نمایشگاه رینوتکس آبان ماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود
هفتمین نمایشگاه رینوتکس آبان ماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود
رییس ستاد اجرایی هفتمین جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس 2019، گفت: نمایشگاه رینوتکس از 13 تا 17 آبان در چهار بخش ایده‌های فناورانه و استارتاپی،  توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیازمندی‌های فناورانه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش شمس، علی جهانگیری  در نشست خبری هفتمین نمایشگاه علم و فناوری رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز، اظهار کرد: آذربایجان‌ شرقی یکی از مناطق علم و فناوری کشور است و بر اساس این ماموریت موظف هستیم استان را به زیست بوم فناوری و دانش بنیان برسانیم.
وی ادامه داد: سهم خدمات دانش بنیان و شاغلین متخصص در این حوزه در استان بالا است؛ از این رو هدف ما رسیدن به ارتباط قوی صنعت و دانشگاه و تبدیل کشاورزی، صنعت، خدمات، اقتصاد و تولید به سمت دانش بنیان است تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.
 وی با بیان این‌که بهار دستاوردهای حوزه علم و فناوری را در این نمایشگاه معرفی می‌کنیم، افزود: علاوه بر نمایش طرح‌ها و معرفی فناوری‌های جدید در استان، برای تجاری کردن طرح‌ها نیز در طول سال تلاش می‌کنیم.
جهانگیری با بیان این‌که این نمایشگاه مهمترین بستر ارتباطی عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری کشور است، گفت: اغلب نمایشگاه‌های کشور عرضه محور هستند؛ ولی رویکرد ما در این نمایشگاه، عرضه و تقاضا است که با برگزاری تورهای صنعتی، زمینه را فراهم کرده و بازار را داغ تر می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰۰  محصول در سال گذشته به دلیل اعمال تحریم‌ها ممنوع الورود شد و واردات بخش عظیمی از محصولات هم مقرون به صرفه نیست؛ از این رو باید  تولید داخلی جایگزین این محصولات شوند که این نمایشگاه می‌تواند این بستر را فراهم کند.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد:  این نمایشگاه هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی است و در سال گذشته ۱۱ طرح از خارج کشور وجود داشت.
وی افزود: نمایشگاه رینوتکس تبریز ۱۸ زون دارد؛ در واقع  ۱۸ نمایشگاه تخصصی  به صورت همزمان برگزار می‌شود.
جهانگیری با اشاره به این‌که اثربخشی نمایشگاه ششم رینوتکس در سال گذشته بیش از ۱۹.۲ درصد بوده است، گفت: این نمایشگاه در سال گذشته از لحاظ راه اندازی کسب و کار ۱۴ درصد افزایش داشته است؛ همچنین از نظر ایجاد شبکه فروش ۷.۸ درصد، افزایش سهم بازار ۶.۳ درصد، اخذ وام یک درصد، جذب سرمایه گذار داخلی ۱.۶ درصد و از لحاظ عقد قرارداد داخلی ۸.۳ درصد موفق شده است.
وی خاطرنشان کرد: فناوران می‌توانند از اول شهریور تا پایان مهرماه از طریق سامانه رینوتکس ثبت نام کنند.