هشدار استاندار در خصوص پایین بودن نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی
هشدار استاندار در خصوص پایین بودن نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی، نسبت به پایین بودن نرخ رشد جمعیت در استان هشدار داد و گفت: این موضوع نیازمند توجه جدی مسئولان و نخبگان است و باید برای پرهیز از معضل پیری جمعیت استان در سال های آتی، برنامه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مدیران و کارشناسان اداره کل ثبت احوال استان، به تلاش‌های این مجموعه در جهت گسترش دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: صدور کارت ملی هوشمند یکی از اقدامات بسیار ارزشمند توسط سازمان ثبت احوال است که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه رسیده و تمامی شهروندان، صاحب این کارت شوند.

وی با انتقاد از تعدد کارت در بخش های مختلف جامعه برای ارائه خدمات به مردم، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته، مردم از یک کارت برای استفاده از خدمات مختلف استفاده می کنند و ما نیز باید با بهره گیری از چنین تجاربی برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مردم تلاش کنیم.

پورمحمدی، برنامه‌ریزی صحیح و اساسی برای توسعه در هر جامعه‌ای را نیازمند اطلاعات دقیق و دسترسی به آمارهای واقعی دانست و خاطرنشان کرد: دسترسی به اطلاعات جمعیتی از اهمیت بسیار ویژه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها برخوردار است و بدون توجه به این مهم، نمی‌توان انتظار دست‌یابی به توسعه و پیشرفت را داشت.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود بخش عمده ای از فرآیند برگزاری انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را مرهون تلاش ها و زحمات کارکنان ثبت احوال دانست و گفت: همه با هم باید برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور تلاش کنیم.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی نیز در این دیدار از صدور کارت هوشمند ملی برای ۸۵ درصد از مردم استان خبر داد و گفت: تلاش می کنیم که تا پایان امسال، مابقی کارت های هوشمند را نیز صادر کنیم.

احد جودی گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، یکی از مهم ترین اولویت های اداره کل ثبت احوال استان است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در پایان این دیدار، لوح سپاس رئیس سازمان ثبت احوال کشور توسط مدیرکل ثبت احوال استان به استاندار آذربایجان شرقی اهدا شد.