به گزارش شمس، فرخ جلالی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به نبود امکان خرید اتوبوس نو در سالهای گذشته و نبود کمکهای دولتی، درحال حاضر بیش از ۴۱۹ دستگاه اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال (۷۳ دستگاه دولتی و ۳۴۶ دستگاه بخش خصوصی) در اتوبوسرانی تبریز فعالیت میکند که با اقداماتی همچون بازسازی، نگهداری و سرویس فنی مستمر و اخذ معاینه فنی، درحال حاضر امکان سرویسدهی را دارند.
وی خاطرنشان کرد: اما در بلند مدت باید با اتوبوسهای نو جایگزین شوند، در غیر این صورت در ارائه خدمات به شهروندان با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.
جلالی با اشاره به خرید ۶۲ دستگاه مینی بوس در ماههای گذشته افزود: این مینیبوسها با برگزاری فراخوان، به تدریج در حال ورود به خطوط و فعالیت در مسیرهای پاره خطی و خطوطی که امکان تردد اتوبوس در آنها با مشکل موجه بوده، هستند.
وی با اشاره به بارشهای اخیر و سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: با وجود بارش شدید برف در روزهای گذشته و افزایش تقاضای سفر با ناوگان اتوبوسرانی، همکاران راننده این شرکت در کنار اکیپهای فنی- تعمیرگاهی و نظارتی از ساعت پنج صبح تا ساعت چهار بامداد، با تمامی توان در مسیرهای شهری و حومه به فعالیت مشغول و به شهروندان عزیز ارائه خدمات کردند.
وی با بیان اینکه کل ناوگان اتوبوسرانی تبریز به سیستم پرداخت کرایه با کارت بلیت الکترونیکی مجهز شده است، افزود: شهروندان، کرایه سفر خود را صرفا با استفاده از کارت بلیت الکترونیکی پرداخت کرده و در صورت استفاده از کارت بلیت و خاموش بودن دستگاه کارتخوان اتوبوس، ضمن استفاده از اتوبوس بدون پرداخت کرایه و بصورت رایگان، مراتب را با ذکر شمارهی اختصاصی اتوبوس به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۷۰۵۵۵ و یا شماره تلفنهای ۳۲۶۶۳۹۱۶ و ۳۲۶۶۳۹۰۴ اعلام کنند.