نمایشگاه کتاب تبریز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت
نمایشگاه کتاب تبریز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت
نمایشگاه کتاب تبریز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با شرکت ۹۵۰ ناشر داخلی و خارجی امروز گشایش یافت.

به گزارش شمس، قبل از ظهر امروز دوشنبه با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور ۹۵۰ ناشر داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۸۰ ناشر از استان و ۵۰ ناشر از خارج کشور حضور دارند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از ۲۹ مهر تا ۴ آبان‌ سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می شود و همزمان دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های آذربایجان شرقی نیز در محل این نمایشگاه برپا شده است.

نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، بعد از نمایشگاه کتاب تهران، بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور در ارتباط با موضوع کتاب محسوب می شود. این نمایشگاه در دوره قبلی برگزاری آن حدود یک میلیون نفر بازدیدکننده داشت.

این نمایشگاه در ۲۲ هزار متر مربع فضای مسقف تا چهارم آبان ماه ادامه خواهد داشت. ۲۵ هزار عنوان کتاب خارجی و ۱۵ هزار عنوان کتاب رسانه دیجیتال در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

گفتنی است برنامه‌های متنوع، نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی کتاب، ایستگاه‌های مختلف، برنامه‌های متناسب با ایام، موضوعات مربوط به حوزه نشر، کتاب‌خوانی و بررسی آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب است.

طبق اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است که ۵۰ هزار تومان برای دوره کاردانی، ۱۰۰ هزار تومان برای کارشناسی و ۱۵۰ هزار تومان برای کارشناسی ارشد به بالا خواهد بود.