منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد/ شکست دهقانی و بیگی در انتخابات ریاست کمیسیون‌ها
منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد/ شکست دهقانی و بیگی در انتخابات ریاست کمیسیون‌ها
علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد اما احمدعلیرضا بیگی و الهوردی دهقانی به ترتیب در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های امور داخلی کشور و صنایع و معادن متحمل شکست شدند.

به گزارش خبرنگار شمس، انتخابات هیئت رئیسه‌ی کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم امروز برگزار شد و نمایندگان آذربایجان علی‌رغم کاندیداتوری از حضور در صندلی ریاست کمیسیون‌ها باز ماندند.

ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم که ۴ نماینده از استان آذربایجان‌شرقی در آن حضور دارند با ۹ رای موافق به عزت‌الله اکبری رسید. الهوردی دهقانی نماینده مردم ورزقان نیز کاندیدای ریاست بود اما ۷ رای کسب کرد و شکست خورد.

احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز کاندیدای ریاست کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بود اما در رقابت با محمدصالح جوکار از حضور در کرسی ریاست بازماند.

ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم نیز به حسینعلی شهریاری رسید، از مسعود پزشکیان به‌عنوان کاندیدای احتمالی یاد می‌شد و معلوم نیست او در انتخابات شرکت کرده است یا خیر.

علیرضا منادی سفیدان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در انتخابات هیئت رئیسه مجلس موفق ظاهر شد و توانست کرسی ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را تصاحب کند.

سید محمدرصا میرتاج‌الدینی دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به عنوان نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم برگزیده شد و کرسی ریاست به حمیدرضا حاجی بابایی رسید.

همچنین علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر به‌عنوان دبیر کمیسیون امنیت ملی و حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر به‌عنوان دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم انتخاب شد.

انتهای پیام/