ملت ایران در دفاع از نظام با جان و دل حاضرند/ انسان بی‌ بصیرت به دشمن کمک می‌ کند
ملت ایران در دفاع از نظام با جان و دل حاضرند/ انسان بی‌ بصیرت به دشمن کمک می‌ کند
امام جمعه تبریز تاکید کرد: مراسم بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی و  راهپیمایی 22 بهمن امسال با شکوه‌تر از هر سال خواهد بود، چرا که ملت ایران در روز حساس و بحران و زمانی که دشمن در صدد ضربه زدن به نظام است با جان و دل در میدان حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر با بیان اینکه سه عنصر اصلی در خنثی شدن فتنه ۸۸ نباید فراموش شود، اظهار داشت: مدیریت و رهبری هوشمندانه، حکیمانه و بی‌بدیل رهبر انقلاب که در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهانی که می‌خواستند خلاف قانون را قانون کنند یکی از عناصر خنثی شدن فتنه سال ۸۸ بود.

امام جمعه تبریز افزود: تشکیل کمیته صیانت از آراء مردم قبل از انتخابات و تقاضای ابطال انتخابات دو موضوع مهم بود که رهبر انقلاب با مدیریت هوشمندانه اجازه بی‌قانونی را ندادند.

وی حضور بصیرت مدارانه و انقلابی ملت ایران را دومین عنصر مهم در خنثی شدن فتنه ۸۸ عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توطئه‌گران خارجی و قانون‌شکنان داخلی ۹ ماه کشور را به آشوب کشانده بودند اما مردم با بصیرت و زمان‌شناسی به خیابان‌ها آمدند تا فتنه‌انگیزی‌ها را خاموش کنند.

آل‌هاشم متذکر شد: مردم پیشگام تبریز در آن زمان با بصیرت و آگاهی سیاسی بالا یک روز پیش از دیگر نقاط ایران به پا خواست تا پایه‌گذار حرکت‌های مردمی در شهرهای دیگر شود که نقش آیت‌الله مجتهد شبستری برجسته و اثرگذار بود.

امام جمعه تبریز پیوند عمیق و الهی بین مردم و رهبر معظم انقلاب را عنصری دیگر در خنثی کردن فتنه ۸۸ دانست و اذعان داشت: پیوند رهبری و مردم به حرکت‌های آشوبگران پایان داد و روز ۹ دی را به‌عنوان روز بصیرت مردم در تاریخ به ثبت رساند.

وی، بصیرت را شناخت از دیروز؛ فردا و امروز دانست و گفت: انسان اگر بصیرت نداشته باشد ناخودآگاه به دشمن کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حوادث اخیر هم بصیرت مردم بسیار نقش‌آفرین بود، گفت: هر چند شیوه ابلاغ قانون هدفمندی یارانه بنزین ایراداتی داشت و شرایط بد اقتصادی مردم را در مضیقه قرار داده است اما ملت قهرمان ایران وقتی پای آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی در میان باشد در صحنه حضور دارند و اجازه نمی‌دهند که فرصت‌طلبان به امنیت ملی و منافع عمومی لطمه بزنند.

انتهای پیام/