مغازه‌های شهرداری تبریز به هیئت امنا بازار تحویل داده شده است/ آمادگی شهرداری برای کمک به احیای بازار تبریز
مغازه‌های شهرداری تبریز به هیئت امنا بازار تحویل داده شده است/ آمادگی شهرداری برای کمک به احیای بازار تبریز
شهردار تبریز گفت: مغازه هایی که شهرداری تبریز برای اسکان موقت اصناف سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز وعده داده بود به هیئت امنا بازار تحویل داده شده و پس از قرعه کشی در اختیار اصناف و کسبه عزیز قرار می گیرد.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر با حضور در سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز از اتمام عملیات آواربرداری و نخاله برداری خبر داد و گفت: بعد از اینکه مراحل اداری و حقوقی شناسایی عامل آتش سوزی بازار تبریز به پایان رسید، شهرداری تبریز آواربرداری و نخاله برداری را به سرعت آغاز کرد.

وی ادامه داد: در طول کمتر از یک هفته این عملیات به پایان رسید و اگر در آینده سازمان میراث فرهنگی اعلام نیاز کند بازهم عوامل شهرداری تبریز به انجام وظایف ذاتی خود می پردازند.

شهردار تبریز یادآور شد: مرمت و احیای بازار جزو وظایف سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری بازار را برای انجام این عملیات به این سازمان تحویل داد.

ایرج شهین باهر در پاسخ به سوالی درباره همکاری شهرداری تبریز با میراث فرهنگی برای احیای بازار تبریز بیان کرد: تاکنون از طرف میراث فرهنگی به شهرداری تبریز در این حوزه اعلام نیاز نشده اما سازمان میراث فرهنگی کشوری هم برای مرمت بازار بودجه ای ویژه اختصاص داده و احتمال می رود عملیات به خوبی پیش برود.