معافیت و مساعدت مالیاتی برای آسیب دیدگان حریق بازار تبریز
معافیت و مساعدت مالیاتی برای آسیب دیدگان حریق بازار تبریز
خسارت دیدگان حادثه حریق بازار تبریز از معافیت قانونی مالیاتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش شمس، غلامرضا شریفی با ابراز تأسف نسبت به سانحه ناگوار آتش‌سوزی در سرای ایکی قاپیلی بازار تاریخی تبریز و اظهار همدردی با خسارت دیدگان، از تمهیدات اداره کل امور مالیاتی استان برای بخشودگی بدهی مالیاتی کسبه این بازار خبر داد.

وی اظهار داشت: این حادثه ضرر مالی بسیاری برای کسبه آن در پی داشته است و اداره کل به نوبه خود ترتیبات قانونی برای جبران بخشی از این خسارات پیش‌بینی نموده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به وضعیت حریق بازار تبریز در ساعات اولیه روز حادثه در اداره کل خبر داد و افزود: این اداره کل فقط متولی وصول مالیات نیست، بلکه وظیفه دارد در مواقع لازم با ارائه مشاوره و هم چنین اعطا معافیت‌های مالیاتی و مساعدت‌های قانونی در کنار مودیان محترم مالیاتی باشد.

شایان ذکر است طبق ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم، وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند معادل خسارت وارده ناشی از حوادث و سوانح از قبیل زلزله، سیل و آتش‌سوزی و اتفاقات غیرمترقبه را از درآمد مشمول مالیات مؤدی در آن سال و سنوات بعد، کسر و نسبت به آن دسته از مؤدیان که بیش از ۵۰ درصد اموالشان از بین رفته است و قادر به پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود نمی‌باشند، با تصویب هیأت وزیران، تمام یا قسمتی از بدهی مالیاتی آنها بخشوده یا تقسیط طولانی نماید.