مصرف آب در آذربایجان شرقی ۴۰ لیتر بالاتر از استاندارد کشوری است/کیفیت بالای آب آشامیدنی استان
مصرف آب در آذربایجان شرقی ۴۰ لیتر بالاتر از استاندارد کشوری است/کیفیت بالای آب آشامیدنی استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: روزانه یک هزار و 500 نمونه برداری از آب استان انجام می گیرد تا آبی با کیفیت بالا در اختیار شهروندان قرار بگیرد، با این حال، مصرف آب در آذربایجان شرقی 40 لیتر بالاتر از استاندارد کشوری است.

علیرضا ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص کیفیت آب آشامیدنی استان اظهار کرد: آزمایشگاه آب و فاضلاب استان مجهز به بهترین آزمایشگاه آب در شمال غرب کشور است و به عنوان مرجع محسوب می شود، به صورت آنلاین کیفیت آب بررسی می شود و روزانه یک هزار و ۵۰۰ از آب نقاط مختلف شبکه های آبرسانی استان نمونه برداری شده و سه هزار عملیات در این خصوص انجام می شود و آزمایشگاه آب و فاضلاب استان رتبه های برتر را  از لحاظ بررسی و کیفیت آب در کشور کسب کرده است.

 

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی استان یکی از با کیفیت ترین آب های کشور است، افزود: ۷ هزار کیلومتر شبکه بزرگ و کوچک آبرسانی در استان وجود دارد و به تمام نقاط استان کار آبرسانی صورت می گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان در خصوص منابع آبی استان اعلام کرد: در خصوص تامین آب با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و کمبودی نداریم، با این حال شهروندان باید در خصوص مصرف آب صرفه جویی کنند، چرا که مصرف آب در استان از استاندارد کشوری و حتی جهانی بالاتر است به طوری که هر نفر در یک شبانه روز، ۴۰ لیتر از استاندارد کشوری بیشتر آب مصرف می کند.

وی ادامه داد:متوسط مصرف آب برای هر نفر در یک شبانه روز ، ۱۵۰ لیتر در کشور است این در حالی است که در استان به ازای هر نفر، ۱۹۰ لیتر در یک شبانه روز آب مصرف می شود، در حالی استاندارد جهانی هم به ازای هر نفر در یک شبانه روز، ۱۲۰ لیتر است.

حسین وکیلی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تبریز نیز در خصوص کیفیت آب آشامیدنی منطقه قراملک تبریز اظهار کرد: دیروز در این منطقه یکی از لوله های آبرسانی ترکیده بود، به دلیل قطعی آب و ته نشین شدن برخی املاح معدنی داخل لوله، بعد از تعمیر و وصل شدن آب، به صورت لحظه ای، رنگ آب دچار تغییر شده بود که این موضوع دلیلی بر آلودگی آب این منطقه ندارد، چرا که آب این منطقه و کل استان از نظر کیفیت بالاترین کیفیت را داراست و هیچ مشکلی از نظر سلامت آب وجود ندارد.

وی افزود: کیفیت آب از نقطعه تولید تا مصرف، کنترل و بررسی می شود و آب آشامیدنی سالم تحویل شهروندان داده می شود و همچنین بهداشت نیز کیفیت آب را بررسی می کند.