مشکلات کشور ناشی از نبود ستاد جنگ اقتصادی است / نباید خودتخریبی کنیم
مشکلات کشور ناشی از نبود ستاد جنگ اقتصادی است / نباید خودتخریبی کنیم
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی راهکار حل مشکلات موجود کشور را ایجاد یک ستاد و فرماندهی واحد اقتصادی و اطاعت تمامی ارگان‌های کشور از آن دانست.

به گزارش شمس، مسعود پزشکیان، در مورد ضرورت مدیریت جنگ اقتصادی در شرایط فعلی، گفت: از دوسال و نیم گذشته و زمانی که ترامپ قدرت را در دست گرفت و جنگ اقتصادی را علیه ایران اعمال کرد پیشنهاد تشکیل ستاد جنگ اقتصادی را دادم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنگی که ترامپ با ما شروع کرده بدتر از جنگ با عراق است، افزود: در جنگ ایران و عراق فرماندهی و ستاد جنگ داشتیم و مجلس، قوه قضائیه، صدا و سیما و تمامی ارگان‌ها از آن تبعیت می‌کردند و همه متحد و یکصدا دنباله رو سیاست‌های این ستاد بودند.

مشکلات موجود کشور ناشی از نبود ستاد جنگ اقتصادی است

وی مشکلات موجود کشور را ناشی از نبود ستاد جنگ اقتصادی دانست و ادامه داد: اگر به دنبال تشکیل ستاد و رفع ناهماهنگی ها هستیم راهی جز این است که در مقابل دشمن یک یک صدا و در یک صف واحد قرار گیریم و همه برای اطاعت از سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ستاد جنگ هم قسم شویم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید مانند زمان جنگ که ستاد جنگ در تمامی شهرها و حتی محله ها وجود داشت ستاد جنگ اقتصادی را تشکیل دهیم و با همان ساختار پیش برویم.

پزشکیان تصریح کرد: در حال حاضر معاون اول رئیس جمهور فرمانده ستاد اقتصادی است اما حرف ایشان را هیچ کسی حتی دولت گوش نمی‌دهد بنابراین اگر قرار است ستاد جنگی وجود داشته باشد همه باید تابع تصمیمات فرمانده باشند و تا زمانی که به این مهم توجه نشود سرگردانی و گرفتاری های موجود همچنان تداوم خواهد یافت و مسئولان همچنان تقصیرها را به گردن همدیگر خواهند انداخت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم افزود: راهکار حل مشکلات موجود کشور ایجاد یک ستاد واحد مانند ستاد زمان جنگ، فرماندهی واحد و اطاعت تمامی ارگان‌های کشور از آن است نه اینکه مجلس، دولت، قوه قضائیه، صدا و سیما و تمامی ارگان‌ها هر کدام خودمختار عمل کنند زیرا نتیجه این کار محکوم کردن همدیگر و به تبع آن بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم است.

اگر در جنگ اقتصادی قرار داریم نیاز به تشکیل ستاد جنگ اقتصادی داریم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر در جنگ اقتصادی قرار داریم نیاز به تشکیل ستاد جنگ اقتصادی داریم و اگر ستاد جنگی وجود دارد نیاز به فرماندهی واحد داریم و همه دستگاه‌ها باید یکصدا و یک مسیر را طی کنند.

هیچ کس جوابگوی صدمات اقتصادی وارد شده به مردم نیست

وی افزود: مردم در حال حاضر گرفتارند و اگر به دنبال مقصر هستیم همه ما باید به طریقی جوابگو باشیم؛ در زمان جنگ به آسیب‌دیدگان ناشی از جنگ کمک‌هایی ارائه می شد اما در حال حاضر هیچ کس جوابگوی صدمات اقتصادی وارد شده به مردم نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هیچ راهی از نظر علمی وجود ندارد و به طور قطع نیاز به یک فرماندهی واحد داریم و اختیار به هر فردی که داده می‌شود همه باید از او تبعیت و اطاعت کنند در غیر این صورت با این روشی که در پیش گرفته‌ایم فقط به دنبال محکوم کردن همدیگر هستیم.

مسئولان یکدیگر را تخریب نکنند

عضو فراکسیون امید مجلس دهم با بیان اینکه مسئولان نباید همدیگر را تخریب کنند، تصریح کرد: نباید خودتخریبی کنیم؛ تخریب را دشمنان بر ما تحمیل کردند و ما اگر توان داریم باید سیاستی را مشخص کنیم و بر آن پایبند باشیم؛ اگر قرار است نماینده‌ای از ایران در عرصه سیاست خارجی حضور داشته باشد باید حمایتش کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید اینکه حفظ وحدت و انسجام داخلی مهمترین، کلیدی ترین و اساسی ترین اقدامی است که زمان جنگ ها باید در کشورها مورد توجه قرار گیرد، گفت: چون در جنگ اقتصادی قرار داریم نباید به اختلافات دامن بزنیم بلکه باید از دستورات اتخاذ شده از سوی ستاد جنگ اقتصادی اطاعت و پیروی کنیم در واقع در زمان جنگ یک نفر باید تصمیم بگیرد و همه اطاعت کنند و هیچ راهی جز این وجود ندارد.

طرفدار انقلاب، حق، عدالت و انسانیت هستیم نه دولت

وی با تاکید بر اینکه طرفدار انقلاب، حق، عدالت و انسانیت هستیم نه دولت، تصریح کرد: به شعارهایی که در زمان انقلاب دادیم پابند هستیم و قرار نیست در مقابل دشمن سرخم کنیم و کوتاه بیاییم و باید برای کوتاه نیامدن ید واحده شویم.