مسکن ۴۰ متری از هیچی بهتر است/ مسکن مهر ۹ میلیون نفر را صاحب سرپناه کرد
مسکن ۴۰ متری از هیچی بهتر است/ مسکن مهر ۹ میلیون نفر را صاحب سرپناه کرد
نماینده اهر و هریس در مجلس یازدهم گفت: وقتی قیمت مسکن نجومی و قدرت خرید اقشار ضعیف به صفر رسیده است، ساخت مسکن 40 متری از هیچی بهتر است تا قشر ضعیف از مستاجری رهایی یابند.

«احمد محرم‎‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شمس با اشاره به گرانی قیمت مسکن و کرایه منازل، اظهار داشت: دولت تاکنون طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی را عملیاتی نکرده است و چنانچه این اتفاق رخ دهد عرضه افزایش می‌یابد و با ایجاد بازار رقابتی برای فروش و یا اجاره مساکن خالی از سکنه قیمت‌ها تنزل پیدا می‌کند.

وی با اعلام اینکه در این گرانی و تورم خدا باید به فریاد ملت برسد، تصریح کرد: کمیسیون عمران به‌تازگی تشکیل یافته است و نمایندگان در حال بررسی طرح‌هایی جهت اجبار دولت به ساماندهی بازار مسکن هستند.

رئیس کمیته مسکن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر وضعیت بازار مسکن از وزرای مربوطه هستیم، خاطرنشان ساخت: وقتی تولید مسکن متوقف شود چنین شرایطی پیش می‌آید، مسکن مهر با تمام نواقص و ضعف‌هایی که داشت سرپناه جمعیت ۹ میلیون نفری شد و برای کارگران و فعالان حوزه ساخت و ساز شغل ایجاد کرد.

وی افزود: بعد از چندین سال می‌خواهند مسکن ملی را اجرا کنند که سود بازپرداخت اقساط آن ۱۸ درصد است و دولت مبالغ هنگفتی را برای آن می‌خواهد، معلوم است که قشر ضعیف توانایی خرید آن‌ها را نخواهند داشت. مسکن مهری که زمین آن را دولت می‌داد و با هزینه اندک در اختیار متقاضی قرار می‌گرفت صد البته از طرح دولت فعلی بهتر بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم در واکنش به اظهارات نماینده مردم اردبیل مبنی بر ساخت خانه‌های ۲۵ الی ۴۰ متری، اذعان داشت: آقای بدری از روی ناچاری این پیشنهاد را مطرح کرده است و در شرایط فعلی از هیچی بهتر است! وقتی اقشار ضعیف قدرت خرید مسکن را ندارند حداقل با ساخت مساکنی با متراژ پایین صاحب سرپناه می‌شوند و از مستاجری رهایی می‌یابند.

انتهای پیام/