مسئولان برای هیئت مدیره کارخانه ماشین‌سازی فکری کنند
مسئولان برای هیئت مدیره کارخانه ماشین‌سازی فکری کنند
فرهنگی خواستار تعیین تکلیف کارخانه ماشین‌سازی تبریز شد و بر تامین هیئت مدیره‌ای توانمند و مجرب تاکید کرد.

به گزارش شمس، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با آرزوی موفقیت برای سه حقوقدان انتخابی شورای نگهبان، گفت: کشور در شرایط حساسی است از یک سو مخالفان بین المللی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا برخلاف قواعد و رویه‌های بین‌المللی اقدامات ظالمانه خود را ادامه می‌دهند و از سویی ضعف‌های مدیریتی و ناکارآمدی ها بر آثار اقدامات یاد شده می افزاید و در این میان مردم به ویژه طبقات متوسط و فرودست آسیب می بینند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی بر اساس حکم بند ز تبصره هفت قانون بودجه ۹۸ فوریت و ضرورت دارد، افزود: می‌طلبد شهرداری‌های سراسر کشور از تجارب شهرداری تهران در تشکیل و مدیریت بازارچه‌های میوه و تره‌بار و توزیع کالاهای مختلف در این بازارچه‌ها استفاده کنند و کالاهای مورد نیاز طبقات متوسط و پایین را در دسترس آنان قرار دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی از وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه خواستار خاتمه سریع بازی فی‌مابین شد و ادامه داد: با توجه به محدودیت فصل کار در مناطق کوهستانی و سردسیر، باید قیر رایگان موضوع بند ح تبصره یک قانون بودجه ۹۸ را تامین کنند.

وی با یادآوری فصل خرید محصولات کشاورزی، متذکر شد: دولت متناسب با قیمت محصولات در کشورهای همسایه این محصولات را خریداری کند تا از جابه‌جایی مصرف در داخل و قاچاق به خارج از کشور جلوگیری شود زیرا نیاز کشور تامین می شود و کشاورزان نیز احساس خسارت نمی‌کنند.

فرهنگی با تاکید بر اینکه دولت باید به مشکل خانواده های جوانان در شرف ازدواج توجه داشته باشد، تصریح کرد: در شرایط حاضر تهیه جهیزیه یکی از موانع و از دلایل جدی تاخیر ازدواج است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه کارخانه ماشین‌سازی تبریز از صنایع مادر و مهم کشور است، گفت: صرف نظر از ابهاماتی که در نحوه واگذاری‌های گذشته این کارخانه عظیم و مهم وجود دارد از همه مسؤولان ذیربط می‌خواهیم نسبت به تامین هیات مدیره و مدیرعامل توانمند، باتجربه و کارآمد اقدام کنند تا کارخانه به سوددهی بالایی رسیده و رضایتمندی کارگران، مردم تبریز، مسؤولان و نمایندگان استان حاصل شود.

انتهای پیام/