مرگ ۷۳۰ نفر در آذربایجان‌شرقی با تصادفات رانندگی!/ بیش از یک هزار نفر مصدوم شدند
مرگ ۷۳۰ نفر در آذربایجان‌شرقی با تصادفات رانندگی!/ بیش از یک هزار نفر مصدوم شدند
مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در 9 ماهه امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی 730 نفر بود.

به گزارش خبرنگار شمس، بر اساس آمار اداره‌کل پزشک قانونی آذربایجان شرقی، مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در ۹ ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان ۷۳۰ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها ۷۵۴ نفر بوده حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۵۸۰ نفر مرد و ۱۵۰ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۴ درصد کاهش و یک درصد افزایش یافته است.

بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۴۹۳ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۵۶ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۰ نفر در جاده‌های خارج از استان و ۱۱ نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است! همچنین در طی مدت مذکور ۲۵ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۳۴ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده‌اند.

طبق آمار منتشر شده در آذر ماه امسال ۷۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست داده‌اند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک نفر افزایش داشته است.

در طی ۹ ماهه امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۴ هزار و ۲۰۷ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰ هزارو ۱۹۳ نفرمرد و ۴ هزار و ۱۴ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۱۴ هزار و ۶۴۲ نفر گزارش شده بود حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

در آذر ماه امسال یک هزار و ۲۱۹ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۴۵۹ نفر بوده حدود ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/