چادرنشینی زلزله‌زدگان در دمای زیر ۱۰ درجه! / سراب نیازمند حمایت‌های مردمی است
چادرنشینی زلزله‌زدگان در دمای زیر ۱۰ درجه! / سراب نیازمند حمایت‌های مردمی است
نماینده شهرستان سراب در شورای اسلامی استان گفت: دمای هوای سراب در شبها منفی 10 درجه است و برودت دما باعث شده که زندگی در چادرها برای مردم بسیار طاقت فرسا باشد، این شرایط بیشتر از همه برای کودکان و افراد سالخورده دشوار بوده و قابل تحمل نیست.

«فرامرز علی حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص شرایط نامساعد هوا در مناطق زلزله زده سراب و دشوار شدن زندگی زلزله زدگان در چادرها اظهار کرد: دمای هوای سراب در شب‌ها منفی ۱۰ درجه است و برودت دما باعث شده که زندگی در چادرها برای مردم بسیار طاقت فرسا باشد، این شرایط بیشتر از همه برای کودکان و افراد سالخورده دشوار بوده و قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه اکثر روستاهای شهرستان سراب آسیب دیده‌اند و در بخش مرکزی خسارت‌ها بیشتر است، عنوان کرد: علی‌رغم خدمات کمکی از طرف دولت و نهادهای مردمی در این چند روز، مردم  این منطقه نیازمند تداوم خدمات امدادی هستند.

نماینده شهرستان سراب در شورای اسلامی استان با اشاره به اقدام اخیر یوسف کرمی مبنی بر فروش مدال قهرمانی خود برای کمک به زلزله زدگان، ابراز داشت: باید از آقای یوسف کرمی مدال آور المپیک که مدال خودرا تقدیم مردم زلزله زده سراب و میانه کرده، تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: از تمامی مردم شریف ایران و بخصوص مردم آذربایجان درخواست می‌کنیم که مساعدت مالی خود را برای این روستا های آسیب دیده در زلزله برسانند.

علی حسینی درخواست کرد: از مسئولان زی ربط مطالبه می‌کنیم جهت افزایش تسهیلات بانکی شهرستان سراب مخصوصا برای کودکان اقدام کنند و همچنین عملیات ساخت و ساز در این مناطق تسریع یابد و در اسرع وقت کانکس برای مردمی که در وضعیت بد در چادرها زندگی می‌کنند، اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: مسئولان بانکی در ارائه تسهیلات به زلزله زدگان از دریافت ضمانت‌های بانکی سنگین از قبیل ضمانت کارمندی، سند رسمی خودداری کنند.

انتهای پیام/