برای حفظ آبرو جیره‌بندی نمی‌کنیم!/ماهی گرفتن معاندان از بی‌آبی در تبریز
برای حفظ آبرو جیره‌بندی نمی‌کنیم!/ماهی گرفتن معاندان از بی‌آبی در تبریز
در حالیکه افت یا قطعی فشار همواره از مناطق محروم و ضعیف شهر شروع می‌شود(این موضوع به هیچ‌وجه قابل کتمان نیست) اما مشترکان پرمصرف بیشتر در مناطق بالانشین شهر سکونت دارند و این یعنی اغنیا آب را ول می‌کنند و فقرا مجبورند تا صرفه‌جویی کنند!

اجتماعی شمس: چهار روزی می‌شود که مردم تبریز درگیر با بحران بی آبی هستند و قطعی مکرر آب و افت فشار شدید باعث شده دردسرهای زیادی برای شهروندان تبریزی ایجاد شود.ابتدا به نظر می‌رسید که این قطعی و افت فشار مختص مناطق محدودی از تبریز است اما مخاطبان شمس با ارسال پیام‌ها و ویدیوهایی نشان دادند که در بسیاری از مناطق تبریز افت فشار آب و قطعی آن مردم را کلافه کرده است.

در این میان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی طی گفت‌وگویی علت این افت فشار را افزایش بی‌رویه مصرف آب در ماه‌های تیر و مرداد عنوان کرد و از مردم خواست تا با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی این افت فشار را جبران کنند.

ایمانلو در حالی از مردم خواسته که با صرفه‌جویی به تعدیل وضعیت آب بپردازند که در سالهای گذشته هیچ فرهنگ‌سازی در این خصوص رخ نداده است. فارغ از مسائلی که وجود دارد یکی از عواملی که مردم را ترغیب به صرفه‌جویی و یا به اصطلاح صحیح‌تر تشویق به درست مصرف کردن می‌کند اول فرهنگ‌‎سازی و دوم تشویق مشترکان کم مصرف است.

در حالیکه افت یا قطعی فشار همواره از مناطق محروم و ضعیف شهر شروع می‌شود(این موضوع به هیچ‌وجه قابل کتمان نیست) اما مشترکان پرمصرف بیشتر در مناطق بالانشین شهر سکونت دارند و این یعنی اغنیا آب را ول می‌کنند و فقرا مجبورند تا صرفه‌جویی کنند! در حالیکه اگر تشویق برای مشترکان کم مصرف و تنبیه برای مشترکان پرمصرف به صورت سفت و سخت اجرا می‌شد امروز شاهد آن نبودیم که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به دلیل رعایت آبروی استان جیره بندی را اعمال نکنند! که اگرهم جیره‌بندی لازم باشد باید از مشترکان پرمصرف شروع شود نه مردمی که در حاشیه شهر کمترین مصرف را دارند.

روی دیگر کمبود آب فرهنگ‌سازی در خصوص درست مصرف کردن به ویژه در حوزه آب است، طی سالهای گذشته چه مقدار فرهنگ‌سازی در این خصوص صورت گرفته است؟چند انیمیشن و کارتون در این خصوص ساخته و از صدا و سیما و شبکه‌های مجازی پخش شده است؟ هیچ!

به هر حال بحران آب مساله‌ای عمومی است و همه باید آن را رعایت کنیم اما صرفا جهت اطلاع مسئولین باید اعلام شود که آن کسی که سدها را خالی و استخر و وان خانه‌اش را پر می‌کند و یا باغچه‌های چند صد متری خانه‌اش را آبیاری می‌کند نه در مناطق پایین شهر که بلکه در همان مناطقی است که خودتان در آن سکونت دارید! پس اگر صرفا برای آبروی استان جیره بندی را آغاز نمی‌کنید بهتر است یادتان باشد اگر نیاز به جیره بندی باشد ابتدا از محله‌ها و مناطق خودتان شروع کنید نه مناطقی مانند مارالان، ایده‌لو و ملازینال!

قطعی آب در تبریز و البته بی‌برنامگی مدیران مانند آبرسانی با تانکر طی چند روز گذشته سوژه برخی معاندان و منافقین خلق در شبکه‌های اجتماعی شده است و آنها با انتشار تصاویری از آبرسانی با تانکر آب در تبریز به اصطلاح از بی آبی تبریز ماهی می‌گیرند!