آقای اردوغان؛ تاریخ بخوانید و از آن عبرت بگیرید/خوانش شعر آراز با ساز صهیونیست‌ها!
آقای اردوغان؛ تاریخ بخوانید و از آن عبرت بگیرید/خوانش شعر آراز با ساز صهیونیست‌ها!
مردم تبریز مقابل کنسولگری ترکیه در این شهر اعلام کردند: هر گزافه گویی و طمع به تمامیت ارضی کشورها درراستای طرح شوم انگلیسی-صهیونیستی- آمریکایی خاورمیانه بزرگ برای تجزیه کشورهای منطقه و تامین امنیت رژیم کودک کش صهونیستی است.

به گزارش شمس، مردم تبریز در واکنش به اظهارات اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رژه باکو تجمع اعتراض‌آمیز مقابل کنسولگری ترکیه در فلکه همافر ولیعصر تبریز برگزار کردند.

در پایان این تجمع بیانیه‌ای به شرح زیر از طرف تجمع کنندگان صادر شد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا

قرآن کریم به عنوان تنها برنامه کامل برای سعادت دنیوی و اخروی بشری، مسلمانان را به وحدت روی کلمه الله  برای نفی هر گونه طاغوت دعوت می کند، نظام جمهوری اسلامی به پشتوانه امت خداجوی در طول حیات  ۴۰ساله خود همواره با حرکت در مسیر نفی طاغوت های زمانه گام برداشته است مدلی که امروز چشم امید آزادی خواهان در سرتاسر  عالم شده است، دشمنی های کینه توزانه استکبار جهانی با ایرانیان در ۴ دهه گذشته به دلیل پافشاری بر همین رویکرد بوده و هست.

از سوی دیگر تنها راه مقابله با دسیسیه ها و خباثت های نظام سلطه را وحدت امت اسلامی و عبور از اختلافات مذدهبی و قومی میدانیم و هر گونه موضع در خلاف این سیاست را حرکت در مسیر سیاستهای رژیم صهیونیستی و نظام سلطه می دانیم.

حیات مبارک جمهوری اسلامی مملو از شواهد تاریخی در حمایت از امت اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره باغ ( چه امروز و چه در دهه ۹۰ میلادی) نیز بر این سیاست خود تکیه کرد. رهبری معظم ، دولت و ملت نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره بر تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و حق بازپس گیری مناطق اشغالی قره باغ تاکید کرده و با اعلام حمایت رسمی و ارسال کمک، برادری خود را به اثبات رسانده است، اما فراموش نکرده ایم روزی که دولتمردان ترکیه در واکنش به کشتار مسلمانان در قره باغ گفتند این جنگ به ما ارتباطی ندارد آنها آذری اند و ما ترک! آنها شیعه هستند و ما سنی!

امت اسلامی  امروز بیش از پیش برای از میان بردن جرثومه فساد، نا امنی و تنش درمنطقه، رژیم صهیونیستی غاصب به وحدت نیاز دارد، از این رو هر گزافه گویی و طمع به تمامیت ارضی کشورها درراستای طرح شوم انگلیسی-صهیونیستی- آمریکایی خاورمیانه بزرگ برای تجزیه کشورهای منطقه و تامین امنیت رژیم کودک کش صهونیستی است. از سوی دیگر طرح درگیری و تنش میان کشورهای منطقه برای از اولویت انداختن مساله آزادی قدس شریف است، حال باید پرسید که ادعاهای اسلامگرایی تان کجا رفته آقای اردوغان ؟! آراز را با ساز صهونیست ها می‌خوانید؟

تجربه نشان داده هر جا سخنی از تفرقه میان امت اسلامی است پای نقشه های شوم صهونیستی-انگلیسی در میان است، امروز هم رژیم کودک کش صهونیستی به خیال عادی سازی روابط با برخی سردمداران فاسد کشورهای منطقه و تفرقه در صفوف امت اسلامی به دنبال خرید زمان برای حیات است، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آتی را نخواهد دید و نابودی، سرنوشت قطعی این رژیم است، صهونیست ها تصور نکنند که این مسائل پیش افتاده ما را از فکر و اقدام برای آزادی قدس شریف منحرف خواهد کرد.

آزادی قره باغ با حضور جوانان جمهوری آذربایجان با روح حماسی و ملی و توسل به ائمه معصومین محقق شد همان تجربه ای که در ایران اسلامی خرمشهر و … را از اشغال بعثی ها نجات داد، اما حضور مزدوران و جیره خواران گروه های تکفیری در مناطق آزاد شده قره باغ خیانت به آرمان های ملی جمهوری آذربایجان است.

آنها که چشم طمع به این سوی ارس دارند خوب است کمی تاریخ بخوانند، آذربایجان و به خصوص تبریز قهرمان همواره پیشرو دفاع از ایران اسلامی بوده است، تاریخ این دیار مملو از پرورش سردارانی همچون ستارخان، شهید آقا مهدی باکری، شهید باقری و… علیه متجاوزین روس، عثمانی، بعثی، داعشی و … بوده است، همین یک جمله ستارخان بیانگر روحیه مردم آذربایجان است ” خاک می‌خوریم و خاک نمی‌دهیم”

تجاوزگری اگر برای حکومتی ثبات می آورد که عثمانی به ترکیه محدود نمی‌شد! آقای اردوغان از تاریخ عبرت بگیرید تا به سرنوشت پادشاهان عثمانی گرفتار نشوید. آقای اردوغان به یاد آور  روزی که همنوا با آمریکایی و اسرائیلی ها به طمع دست درازی به سوریه از رفتن بشار اسد گفتید اما چندی بعد خود گرفتار کودتا شدید و اگر شب کودتا، کمک های ایران نبود، سرنوشت محمد مرسی در انتظارتان بود.

اظهارات اردوغان و طعنه ها در رژه باکو به ایران عزیز نشان داد که دستگاه دیپلماسی کشور با وجود پاسخ دهی مناسب و به موقع به رئیس جمهور ترکیه در مساله ارتباط با کشورهای منطقه و به خصوص در قفقاز دچار انفعال و خواب زدگی است، دستگاه ایران اسلامی امروز برای ارتباط با کشورهای منطقه و باطل کردن  نقشه های آمریکا و اسرائیل باید با اتخاذ رویکرد فرصت محور مبتنی بر اندیشه های رهبر معظم انقلاب، منافع ملی و انقلاب را تامین کند.

  • منبع خبر : فارس