مدیرعامل سایپا ممنوع الخروج است؟
مدیرعامل سایپا ممنوع الخروج است؟
نماینده مشگین شهر درباره خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ممنوع الخروج شدن مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شمس، ولی ملکی درباره خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ممنوع الخروج شدن مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، گفت: مدیران عامل خودروسازی‌ها شخصیت حقوقی هستند و ممکن است با یک چک برگشتی ممنوع الخروج شوند.

وی افزود: مادامیکه قوه قضاییه درباره خبر ممنوع الخروج شدن مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، واکنشی نشان نداده و صحبتی نکرده است گمانه زنی بر علیه شخص مذکور مغرضانه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی، تعزیرات و قوه قضاییه صحبتی درباره ممنوع الخروج شدن مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نکنند، ممکن است اتهامی متوجه فرد نشود.

وی تصریح کرد: مدیران خودروسازی‌ها اسناد بهادار، سفته، چک و بروات شرکت‌های خودروسازی را امضا می‌کنند و از آنجایی که در حال حاضر این شرکت‌ها وضعیت مناسبی ندارند ممکن است، این اسناد برگشت بخورد.

نماینده مردم مشگین تاکید کرد: در صورت برگشت خوردن چک واحدهای تولیدی، مدیرعامل که شخصیت حقوقی است و توان پرداخت بدهی را نیز ندارد، ممنوع الخروج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است شرکت‌های بزرگ سالانه ۲۰ هزار میلیارد تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان چک امضا کنند و در این بین چند فقره نیز از این چک‌ها برگشت بخورد و مدیرعامل ممنوع الخروج شود.