مدال نقره آسیا بر گردن رکابزن ملی‌پوش تبریزی
مدال نقره آسیا بر گردن رکابزن ملی‌پوش تبریزی
رکابزن ملی‌پوش تبریزی در مسابقات قهرمانی آسیا به موفقیت بزرگی دست یافته و توانست اولین مدال تاریخ رده سنی امید را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش شمس، سومین و آخرین روز مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ یکشنبه در پیست دوچرخه‌سواری شهر بیروت پایتخت کشور لبنان برگزار شد.

در بخش کراس‌کانتری امیدها، علی ظهراب‌زاده ملی‌پوش آینده‌دار و تبریزی کشورمان توانست بعد از نماینده قزاقستان و بالاتر از رکابزن ژاپنی در رتبه دوم قرار بگیرد و صاحب مدال با ارزش نقره شود.

بر اساس اعلام فدراسیون دوچرخه‌سواری، این برای اولین بار در تاریخ دوچرخه‌سواری ایران است که نماینده کشورمان صاحب مدال در رده سنی امید می‌شود.

در رده سنی بزرگسالان نیز فرزاد خدایاری پنجم شد و بهترین نتیجه را در بین ملی‌پوشان کشورمان کسب کرد.

پرویز مردانی و علی لبیب دیگر نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در ترکیب تیم‌های ملی کوهستان کشورمان اعزامی به این مسابقات بودند که مردانی در کراس‌کانتری بزرگسالان نتوانست به عنوان قابل توجهی دست یابد و علی لبیب نیز در رده سنی جوانان این رشته با مقام دهمی به کار خود خاتمه داد.

شایان ذکر است، علی ظهراب‌زاده و علی لبیب در روز نخست این رقابت‌ها در مسابقه تیمی در ترکیب تیم کراس‌کانتری کشورمان حضور داشتند که موفق به کسب نشان برنز شده بودند تا یک نشان نقره انفرادی و دو برنز تیمی حاصل تلاش رکابزنان استان در این مسابقات باشد.