محکومیت سلاطین خودرو به اعدام/ مدیرعامل سابق سایپا و دو تن از نمایندگان مجلس راهی زندان می‌شوند
محکومیت سلاطین خودرو به اعدام/ مدیرعامل سابق سایپا و دو تن از نمایندگان مجلس راهی زندان می‌شوند
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در دادگاه 34 نفر از اخلالگران در نظام اقتصادی محکوم شدند؛ در این پرونده تلفیقی، بخشی اخلال در نظام ارزی و بخشی اخلال در سکه و بخشی اخلال در نظام اقتصادی خودرو بود.

به گزارش شمس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اقدامات مباره با فساد با بیان اینکه در یک پرونده که بیش از ۵۰ متهم داشت کیفرخواستی برای ۴۳ نفر صادر و به دادگاه ارسال شد، اظهار داشت: در دادگاه ۳۴ نفر از اخلال کنندگان در نظام اقتصادی محکوم شدند؛ در این پرونده تلفیقی، بخشی اخلال در نظام ارزی و بخشی اخلال در سکه و بخشی اخلال در نظام اقتصادی خودرو بود.

وی اضافه کرد: «وحید بهزادی» و همسرش «نجوا لاشیدایی» هر دو نفر دارای جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو از سایپا و مشارکت در عملیات پولشویی و موضوعات مربوط به سکه بودند که ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه به همراه یک صد کیلوگرم طلا کشف شد؛ حکم اعدام این دو نفر صادر شده که قابل تجدید نظرخواهی است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره محکومیت اخلالگران نظام ارزی کشور، اظهار کرد: رأی دادگاه ۲۱ نفر از متهمان پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد و در این پرونده آقای «حسن خویی» به جرم مشارکت در اخلال نظام پولی و ارزی کشور و قاچاق انواع ارز، به ضبط مبالغ قاچاق شده به همراه تحمل سه سال حبس تعزیری و جزای نقدی به میزان دو برابر اموالی که تحصیل کرده است، محکوم شد.

وی ادامه داد: مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به ۷ سال حبس تعزیری، محمد عزیزی و فریدون احمدی (نماینده‌های مجلس) هر کدام به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

* ماجرای استعفای ۲ وکیل پرونده طبری

این مقام قضایی در خصوص پرونده طبری و متهمان آن، ابراز داشت: دادگاه این پرونده در موعد اعلام شده، برگزار نشد به دلیل موضوعی که وکلای این پرونده رقم زدند؛ قرار بود ۳۱ اردیبهشت ماه دادگاه برگزار شود اما در آخرین روز که وکلای این پرونده باید نظر خود را در ارتباط با نقایص این پرونده اعلام می‌کردند، به جای آن هر دو وکیل متهم اعلام استعفا کردند.

وی اضافه کرد: با استعفای این دو نفر، دادگاه مجبور شد به متهم ابلاغ کند ظرف ۱۰ روز وکیل دیگری تعیین کند در غیر این صورت وکیل تسخیری تعیین می‌شود؛ پیش‌بینی ما این است که در خرداد جلسه دادگاه برگزار شود؛ البته اقدام وکلا جای تأمل دارد و آن را ارزیابی خواهیم کرد.

اسماعیلی درباره پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد: این پرونده در حال رسیدگی است و تا امروز تعدادی از خانواده‌های جانباختگان اعلام شکایت کردند و پرونده مرحله تحقیقاتی خود را می‌گذراند.

وی افزود: یک نفر در این پرونده بازداشت است و از افرادی تحقیق به عمل آمده و آزاد شدند.

انتهای پیام/