مبنای قرارداد از سال ۹۱ غیرقانونی بود/ شرکت همشهری فی نفسه مشکلی ندارد/وزارت کشور باید مجوز استخدام صادر کند
مبنای قرارداد از سال ۹۱ غیرقانونی بود/ شرکت همشهری فی نفسه مشکلی ندارد/وزارت کشور باید مجوز استخدام صادر کند
بهشتی گفت: از سال 91 که قرارداد شرکت همشهری با شهرداری تبریز منعقد شده این کار مبنای قانونی نداشت و طی سالهای گذشته مشکلات روی هم انباشته شده است.

محمدباقر بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص ماجرای قرارداد شهرداری تبریز با شرکت همشهری و ایرادات فرمانداری به این موضوع اظهار داشت: از سال ۹۱ که قرارداد شرکت همشهری با شهرداری تبریز منعقد شده این کار مبنای قانونی نداشت و طی سالهای گذشته مشکلات روی هم انباشته شده است.

وی ادامه داد: وزارت کشور اعلام کرده که شهرداری مجاز نبوده که برای تامین نیرو با شرکتی قرارداد ببندد و باید این مساله حل شود اما نه شورا و نه فرمانداری و نه استانداری اختیار دارد بلکه باید وزارت کشور مجوز استخدام دهد تا از راه قانونی حل شود.

عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری نمی‌توان بدون استخدام قرارداد امضا کند،گفت: شهرداری برای استخدام یک نفر هم مجوز نداراد مگر اینکه مجوز و آزمون استخدامی داشته باشد و در آن قالب استخدام انجام دهد.

وی افزود: خود شرکت همشهری مشکلی ندارد و یک شرکت تعاونی است اما اینکه قرارداد تامین نیرو با این شرکت بسته شده غیرقانونی است و کسانی که با این شرکت قرارداد دارند بلاتکلیف هستند و باید تکلیف روشن شود.

بهشتی عنوان کرد: شورا اصرار بر مصوبه کرده و دو هفته مهلت داده تا شهرداری این موضوع را با مسئولین سیاسی استان حل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در شهرهای دیگر در حال حاضر برای استخدام چه می‌کنند، تشریح کرد: اطلاع دقیق ندارم اما می‌دانم بعضی شهرها کاری مشابه تبریز انجام داده‌اند و حالا در مجلس بحثی وجود دارد که به کل شهرداری‌ها مجوز استخدام ۳۵۰ هزار نفر را بدهند که اگر این اتفاق رخ دهد کسانی که واجد شرایط هستند به صورت مستقیم تبدیل به کار معین می‌شوند.