لازم باشد از گزینه‌ی استیضاح رئیس‌جمهور استفاده می‌کنیم/ تاکنون سیاست کمک به دولت را در پیش گرفته‌ایم
لازم باشد از گزینه‌ی استیضاح رئیس‌جمهور استفاده می‌کنیم/ تاکنون سیاست کمک به دولت را در پیش گرفته‌ایم
متفکرآزاد می‌گوید اگر ببینیم استیضاح رئیس‌جمهور در رفع آثار سوءمدیریت دولت و حل مشکلات مردم موثر است، حتما از این گزینه استفاده می‌کنیم.

«روح‌الله متفکرآزاد» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به این سوال که طرح سوال از رئیس‌جمهور تا چه اندازه در حل مشکلات مردم موثر واقع می‌شود، اظهار داشت: این موضوع توسط یکی از همکاران مطرح شد و از آنجایی که اکثریت نمایندگان از وضعیت موجود ناراضی هستند و با مطالبات مردمی مواجه‌اند طرح سوال از رئیس‌جمهور امضاء کردند.

وی اذعان کرد: اصولاً باید موارد این‌چنینی در فراکسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد و بعد از حلاجی به صحن بیاید تا ایده‌ی یک فرد مستقیماً در صحن مطرح نشود. شاید اگر در فراکسیون بررسی می‌شد محور سوالات تغییر می‌یافت و یا نمایندگان مجلس تصمیم دیگری اتخاذ می‌کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اعلام اینکه سوال از رئیس‌جمهور حساسیت مجلس را نشان می‌دهد و دولت را در برابر سوالات افکار عمومی پاسخگو می‌کند، خاطرنشان ساخت: اگر نمایندگان احساس کنند استیضاح رئیس‌جمهور در رفع آثار سوءمدیریت دولت تاثیر می‌گذارد حتما سراغ این گزینه نیز می‌روند اما در حال حاضر بیشتر سعی داریم به دولت کمک کنیم تا از شرایط فعلی خارج شود.

وی توضیح داد: منظور از عدم پاسخگویی دولت این نیست که هر هفته‌ سخنگو بیاید و در جمع خبرنگاران صحبت کند، دولت باید در قبال مشکلات جامعه و مطالبات مردمی حرکتی از خود نشان دهد؛ خوشبختانه قوانین خوبی در حوزه ارز، مسکن و معیشت مردم وجود دارد اما یا اجرا نمی‌شود یا آنکه ناقص به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/