قیمت بنزین افزایش یافت، تکلیف یارانه‌ها را مشخص کنید!
قیمت بنزین افزایش یافت، تکلیف یارانه‌ها را مشخص کنید!
آل هاشم گفت: دولتمردان باید در اسرع وقت یارانه و سبد کالای اقتصاد بیش از ۱۸ میلیون را اعلام و مشکلات معیشتی و خدمات درمانی اقشار را جبران کنند.

به گزارش شمس، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حاضر به اجرای یک جانبه برجام نیست و تا زمانی که طرف‌های دیگر به تعهد خود عمل نکند، روند خود را به صورت مرحله به مرحله ادامه خواهد داد و جدی‌تر وارد خواهند شد تا بلکه طرف مقابل تکان خورد و تعهداتش را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید معلوم شود که پایان صبر راهبردی و گام‌های بازدارنده ایران تا کی ادامه خواهد داشت زیرا به انتظار نگه‌داشتن کشور و چشم دوختن به وعده‌ها، رکورد و توقف اقتصاد و تولید را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: هنگامی که بودجه سال ۹۸ در مجلس بررسی می‌شد، نمایندگان مجلس تعیین تکلیف قیمت بنزین را بر نظر نهایی دولت سپردند و دولت هم آمده و قیمت بنزین را تغییر داده است که باید در این صورت در اسرع وقت یارانه و سبد کالای اقتصاد بیش از ۱۸ میلیون را اعلام کنند تا مشکلات معیشتی و خدمات درمانی اقشار را جبران کنند و با مدیریت جهادی درآمد حاصل از این اقدام را به تولید ملی و رونق اقتصادی اختصاص دهند و از ریخت و پاش‌ها جلوگیری کنند تا بلکه موجب شکوفایی اقتصادی گردد.

وی با اشاره بر تذکر انتخاباتی هر هفته تصریح کرد: نمایندگانی که الان در مجلس بوده و یا تازه نفس هستند باید کارهای خود را ارائه دهند و حتی آنهایی که الان مجلس هستند باید به مردم توضیح دهند که چه در این چهار سال چه کارهایی کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بنده به دو منطقه زلزله‌زده سراب و میانه رفته و از نزدیک آنجا را دیده‌ام، گفت: روستایی را انتخاب کردم که کمترین حضور در آنجا بود و ضمن تقدیر و تشکر از همه زحمت‌کشان در امر کمک‌رسانی، از مسوولان می‌خواهم به روستایی که تخریبشان کم است نیز توجه کنند.

وی افزود: تامین بخاری فن‌دار از وزارت صمت برای روستاهای زلزله‌زده قابل تشکر است ولی روستایی که من رفتم هنوز بخاری دستشان نرسیده است در حالیکه آقایان سرمای میانه و سراب غیرقابل تحمل بوده و الان آب آنجا یخ زده است.

آل هاشم  با اشاره بر اینکه اگر تدبیر دولت مبنی بر این است که اتاقک‌هایی ساخته خواهد شد، پس چه زمانی می‌سازید، عنوان کرد: همزمان باید هم اتاقک ساخته شود و هم کانکس‌ها تامین شود.

وی متذکر شد: همه مسوولان دولتی و کشوری به منطقه آمده و وضعیت را دیدند و بنیاد مسکن نیز تامین کانکس را برعهده گرفته است ولی برای کمک به زلزله‌زدگان به یک اقدام جهادی نیاز داریم؛ نسبت به آواربرداری اقدام سریع انجام گیرد و بنده هر هفته هم به سراب و هم میانه خواهم رفت و نتیجه‌اش را در تریبون نماز جمعه خواهم گفت.

انتهای پیام/