قاچاق ده‌ها تن سنگ معادن طلای ورزقان صحت ندارد
قاچاق ده‌ها تن سنگ معادن طلای ورزقان صحت ندارد
یحیوی اظهارات امام جمعه ورزقان مبنی بر قاچاق ده‌ها تن سنگ معادن طلای شهرستان را رد کرد.

حسن یحیوی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی شمس در واکنش به اظهارات امام جمعه ورزقان مبنی بر قاچاق ده‌ها تن سنگ معدنی طلا و فقدان عامل بازدارنده از سوی مسئولین، اظهار داشت: معدن اندریان منطقه‌ای بزرگ است و عده‌ای سودجو گاهاً در اطراف معادن خاک‌برداری می‌کنند و شاید در آن خاک چند گرمی نیز طلا یافت شود.

وی افزود: قاچاق ده‌ها تن سنگ معدنی طلا صحت ندارد و چنانچه پیگیر جزئیات این امر هستید بایستی از خود امام جمعه ورزقان در این رابطه سوال کنید!

فرماندار ورزقان با بیان اینکه چنین مسایلی عادی است و نباید آن را بزرگ جلوه داد، خاطرنشان ساخت: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و مسئولین نیز با دست‌درازان به بیت‌المال و معادن طلا برخورد جدی دارند؛ در همین راستا نیز عده‌ای دستگیر و برای مجازات به مقامات قضایی ارجاع شده‌اند.

گفتنی است؛ امام جمعه ورزقان در جلسه شورای اداری شهرستان عنوان کرده بود: “ده‌ها تن سنگ معدنی طلا چیزی نیست که در جیب جاسازی شود و هیچکس متوجه قاچاق آن نشود، چطور این همه سنگ بارگیری می‌شود و به مقصد حرکت می‌کند. باید مسئولین مربوطه به این سوال به وجود آمده برای اهالی این شهرستان را جواب دهند.”

انتهای پیام/