فیلم زندگی شهید باکری در تبریز ساخته می‌شود/ طعنه محمدزاده به دزدی برخی مسئولان!
فیلم زندگی شهید باکری در تبریز ساخته می‌شود/ طعنه محمدزاده به دزدی برخی مسئولان!
جلسه امروز شورای شهر با تصویب هزینه یک میلیارد و 800 میلیون تومانی برای ساخت فیلم زندگی شهید مهدی باکری پیگیری شد.

به گزارش شمس، فریدون بابایی اقدم در جلسه امروز شورای شهر تبریز بعد از صحبت‌های رئیس دادگستری استان اظهار داشت: ۶ سال است در شورا هستم و اولین بار است که رییس دادگستری استان در جلسه شورا حاضر می‌شود که این موضوع بسیار خوب است.

وی ادامه داد: موضوع حاشیه نشینی که طرح شد مشکل امنیتی برای شهر تلقی می‌شود و منتظر عملی شدن وعده‌ها هستیم؛ مشکل بعدی ساخت و سازهای غیر مجاز است.

این عضو شورای شهر در این خصوص تصریح کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز یا توسط افراد معمولی و یا بساز بفروش‌ها صورت می‌گیرد که در هر دو صورت بهتر است پلیس با آن برخورد کند.

وی افزود: موضوع حاشیه نشینی در تبریز را در ۱۳ بند تدوین و به دفتر نماینده ولی فقیه در استان ارسال کردیم.

عبدالله تقی‌پور نیز در این خصوص عنوان کرد: ما طبق شرع اول باید امر به معروف کنیم و سپس نهی از منکر؛ نباید در مسائل شهری از ابتدا از قوه قهریه استفاده کنیم.

وی خطاب به حجت‌الاسلام ظفری نیز عنوان کرد: در موضوع میدان آذربایجان از شما تقاضای رسیدگی به این موضوع و ابهامات آن را داریم.

زندگی شهید باکری به زبان فیلم در می‌آید

لایحه بعدی شورا در خصوص انجام معامله و انعقاد قرارداد فعالیت جهت تهیه فیلم شهردار (زندگی شهید باکری) توسط حسن نجفی به مبلغ ۱ میلیارد و هشتصد میلیون تومان بود که شهرام دبیری در این خصوص گفت: آقای نجفی یکی از کارگردانان بنام کشور است و ساخت این فیلم علاوه بر نشان دادن شخصیت شهید باکری، می‌تواند جاذبه‌ها و ویژگی‌های تبریز را نشان دهد که برای رسیدن به جشنواره فجر با قید ۲ فوریت آن را آورده ایم.

بابایی اقدم به عنوان مخالف ساخت این فیلم نیز یادآور شد: احترام زبادی برای آقای نجفی قایل هستم اما آیا شهید باکری راضی است که با وضعیت فعلی شهر، مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صرف این فیلم شود؟

مسعودی ریحان در پاسخ بابابیی اقدم گفت: این مبلغ هزینه نیست بلکه سرمابه گذاری است تا شخصیت شهید باکری بعنوان شهردار نمونه به شهرداران معرفی شود.

محرم محمدزاده نیز در خصوص ساخت این فیلم عنوان کرد: به عنوان صدقه نباید مبلغی برای ساخت فیلم فرهنگی داد، هنرمندان زحمت می‌کشند و شاید این مبلغ در مقابل زحمات انجام شده، کم باشد؛ کاش دغدغه ما دزدی‌های برخی مسئولان باشد.

وی ادامه داد: این مبلغ صدقه نیست بلکه آقای نجفی از ترکیه پیشنهاداتی دارد که می‌تواند با آنها کار کند.

سرانجام با موافقت اعضای شورا مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت فیلم شهردار تصویب شد.

لاز به ذکر است اعضای شورای شهر تبریز بعد از این جلسه برای دوهفته متوالی به تعطیلات رفته‌اند و جلسات شورای شهر تبریز برگزار نخواهد شد.