فرمند: بیماری سرطان نتوانست بر وظیفه‌ی نمایندگی‌ام غالب شود/ زمان انتخابات به هیچکس وعده ندادم
فرمند: بیماری سرطان نتوانست بر وظیفه‌ی نمایندگی‌ام غالب شود/ زمان انتخابات به هیچکس وعده ندادم
فرمند می‌گوید علی‌رغم جدال با بیماری سرطان، به‌خاطر حضور در مجلس از حق مرخصی‌اش گذشت و زمان عمل جراحی‌اش را نیز به فرجه‌ی تعطیلات انداخت.

به گزارش خبرنگار شمس، طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس که به منظور شفافیت فعالیت نمایندگان طراحی شده بود یکبار در شهریور ماه سال گذشته و یکبار در شهریور ماه امسال با مخالفت نمایندگان درباره قید فوریت مواجه شد. با این همه، تعدادی از نمایندگان به صورت داوطلبان میزان حضور، غیاب و مشارکت خود در رای‌گیری‌های مجلس را با ایجاد کمپینی ثبت کردند.

فردین فرمند نماینده میانه، بیت‌اله عبداللهی نماینده اهر و هریس و محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز از جمله نمایندگان آذربایجان شرقی هستند از آبان‌ماه تا پایان تیر ماه سال جاری در تمام جلسات علنی حضور داشته و از هیچ یک از مرخصی‌های روزانه خود استفاده نکرده‌اند.

البته منظم تر از این نمایندگان، فردین فرمند، نماینده مردم میانه در مجلس است که حتی علی رغم اینکه از بیماری سرطان رنج می برده، در این بازه زمانی حتی مرخصی ساعتی نیز از مجلس نگرفته است.

وی در گفت‌وگو با شمس اظهار کرد: علی رغم اینکه به بیماری سرطان دچار شده بودم، زمان عمل جراحی‌ام را با وجود پیشرفت بیماری‌ام، به زمان تعطیلی‌های مجلس تنظیم کردم و اکنون با وجود اینکه ماهیچه کتف خود را از دست داده‌ام، سعی می‌کنم در تمامی جلسات مجلس حضور داشته باشم، شاید در این مدت ۹ ماه، مرخصی بنده فقط ۴ دقیقه بوده است.

وی در خصوص جلسات مجلس گفت: در هفته، سه جلسه علنی در مجلس برگزار می‌شود و جلسات از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ادامه دارد و در مجموع در یک هفته،  ۱۶ ساعت جلسه علنی در مجلس برگزار می‌شود که در تمامی این جلسات شرکت می‌کنم.

نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه ۲۸۸ نماینده در مجلس حضور دارند، خاطرنشان ساخت: حداقل تعداد نمایندگان برای شروع جلسات، ۱۹۲ نفر است که متاسفانه اخیرا نیز تعداد نمایندگان حاضر از این تراز حداقل، نیز کمتر بود و جلسه برگزار نشد.

وی با بیان اینکه بنده در تمام رای گیری های مجلس شرکت کرده‌ام، حضور و غیاب بنده نیز مشخص است، تصریح کرد: برای یک سرماخوردگی ساده که نمی‌توان مرخصی گرفت، زمانی که در بیمارستان به دلیل بیماری سرطان ۳۶ روز بستری بودم، این مدت زمان بستری را به گونه‌ای تنظیم کردم که همزمان با جلسات مجلس نبوده و با مجلس تداخلی نداشته باشد و فقط ۹ یا ۸ روز را مرخصی استعلاجی گرفتم؛ حتی زمانی که بخشی از صورتم به دلیل بیماری بی‌حس شده بود به مجلس می‌رفتم.

این نماینده مجلس دهم بیان داشت: بارها اتفاق افتاده که از دفتر برخی وزارت خانه‌ها برای حضور در جلسه‌ای بنده را دعوت کرده‌اند با این حال هر موقع که زمان آن همزمان با جلسات علنی مجلس بوده، رفتن به مجلس را به آن ترجیح داده‌ام.

فرمند گفت: نمایندگان مجلس، در سال یک ماه حق مرخصی دارند و با این حال به نظرم مرخصی زمانی جایز است که شخص نیازمند آن باشد و ضروری باشد، در اکثر کمیسیون‌ها جای خالی نمایندگان دیده می شود.

وی با بیان اینکه بیماری سرطان نتوانست بر وظیفه نمایندگی بنده غالب شود، تصریح کرد: حقوق بنده، حدود ۹ میلیون تومان است که اگر کسورات را حساب کنیم، ۸ میلیون تومان می‌شود.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده در زمان انتخابات هیچ قول و وعده‌ای به کسی نداده‌ام، یادآور شد: اکنون بازار وعده برخی نمایندگان داغ است،  یک نماینده نباید خارج از تکلیف و اختیار قانونی خود به مردم وعده دهد چرا که ما قویه مجریه نیستیم.

وی در خصوص وظایف نمایندگان مجلس تشریح کرد: وظیفه اساسی نمایندگان در مجلس، قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین است، به عنوان نماینده مردم وظیفه ما حضور در مجلس برای پیگیری این مباحث است.

فرمند با بیان اینکه با ارائه طرح توسط نماینده در مجلس مخالفم، اذعان داشت: چرا باید یک نماینده طرحی را ارائه کند در حالی که دولت بدنه کارشناسی عظیمی دارد  و فعالیت می کند، یک نماینده باید به جای ارائه طرح، دولت را مجور به اجرای طرح‌ها کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : المیرا جلیلی