عمر مفید تئاتر شهر تبریز را افزایش دادیم/ ۴ پلاتو به تئاتر شهر اضافه شد
عمر مفید تئاتر شهر تبریز را افزایش دادیم/ ۴ پلاتو به تئاتر شهر اضافه شد
محمدپور می‌گوید با مقاوم سازی ساختمان تئاتر شهر تبریز واقع در خیابان دانشسرا عمر مفید این مجموعه افزایش یافت.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به انتقادات هنرمندان از تاخیر در مرمت تئاتر شهر و ایرادات وارده به نحوه اجرای پروژه، اظهار داشت: اواخر سال ۹۷ اعلام شد سازه و بنای تئاتر شهر تبریز مشکلاتی دارد و بعد از بهره‌وری از بررسی‌های کارشناسی تیم مشاور، برای مقاوم‌سازی این مجموعه‌ی اعتبارات لازم تخصیص یافت.

وی ادامه داد: مقاوم‌سازی تئاتر شهر تبریز زمان می‌برد و همچنان بخش‌هایی از آن باقیمانده است؛ وقتی ما دیدیم برای انجام این کار ناچاراً تئاتر شهر تعطیل شد به فکر بهینه‌سازی آن و استفاده حداکثری از ظرفیت موجود افتادیم اما برای بهینه‌سازی اعتباری تخصیص نیافت و از محل اعتبارات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی پروژه را پیش بردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه درپی بهینه‌سازی لابی بزرگ‌تر و فضا برای تردد آسان مراجعین میسر شد، خاطرنشان ساخت: در بخش زیرزمین تئاتر شهر پلاتوها به‌عنوان انباری استفاده می‌شدند و ما با احیاء این پلاتوها ظرفیت کار و فعالیت هنرمندان در این مجموعه را افزایش دادیم به‌طوریکه علاوه بر سالن اصلی در هریک از این پلاتوها امکان چینش حدود ۵۰ صندلی وجود دارد.

وی بیان داشت: تا قبل از مقاوم‌سازی با تردد خودروها در کنار ساختمان تئاتر شهر و یا اندکی جنب و جوش حضار شاهد وقوع ارتشاعات در این مکان بودیم اما اکنون با تردد خودروهای سنگین نیز اتفاقی رخ نمی‌دهد و ما اطمینان داریم امر مفید تئاتر شهر تبریز افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه تعدادی از اهالی تئاتر منتقد ارائه‌ی شیب به سالن اصلی تئاتر شهر هستند و معتقدند فضای آن باید مسطح باقی بماند، توضیح داد: هنگام بهینه‌سازی مجموعه ما بیش از ۱۰ تن نخاله از کف تئاتر شهر تبریز جمع‌آوری کردیم که وزن سنگینی را به بنا متحمل می‌کرد اما اکنون بر اساس روش‌های نوینی که در سراسر ایران و سایر کشورها به اجرا در می‌آید سازه‌هایی سبک برای ارائه شیب به سالن اصلی این مکان باارزش طراحی کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: این سازه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مخاطب صحنه‌ی تئاتر را بدون مزاحمت ردیف‌های پیش‌رو مشاهده می‌کند و بیشتر می‌تواند از تماشای تئاتر لذت ببرد.

محمدپور با اشاره به اعتراض مخاطبان به عدم دید مناسب به صحنه‌ی تئاتر در زمان قدیم، یادآور شد: سال گذشته ۳۷۰ هزار نفر در سطح استان به تماشای تئاتر نشسته‌اند و چنانچه نخواهیم به تئاتر شهر تبریز با سازه شیب اصولی و مناسب دهیم خواست مخاطب را برای آنکه صرفاً به صحنه‌ی خود فکر کنیم نادیده گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که تئاتر شهر تبریز چه زمانی آماده استفاده هنرمندان و حضور شهروندان می‌شود، تاکید کرد: فعلا پروژه را برای اخذ نکته نظرات منتقدان متوقف کرده‌ایم تا به یک تعادل و نظر مشترک برسیم و چنانچه این اختلاف نظرها به زودی رفع شود بعد از پایان ماه مبارک رمضان شاهد بهره‌برداری از مجموعه مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی شده تئاتر شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/