علی‌اف گفت به احترام ایران اجازه استقرار سفارت اسرائیل را نمی‌دهم!/ ایران در قره‌باغ شهید داده است
علی‌اف گفت به احترام ایران اجازه استقرار سفارت اسرائیل را نمی‌دهم!/ ایران در قره‌باغ شهید داده است
ابراهیمی گفت: در دیداری که زمان مسئولیتم با رئیس‌جمهور آذربایجان داشتم الهام علی‌اف گفت به احترام ایران تاکنون اجازه استقرار سفارت اسرائیل را نداده‌ام.

سید ابراهیم ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شمس با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان قبل از سال ۱۳۹۲ شکرآب بود، اظهار داشت: به‌عنوان رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان از سال ۹۲ تا ۹۶ سختی‌های زیادی را برای بازگشت تناسبات و روابط دو کشور به ریل اصلی‌اش متحمل شدم.

وی ادامه داد: مطبوعات دو کشور مطالب خلاف واقع علیه یکدیگر می‌نوشتند که منجر به افزایش تنش‌ها بین دو همسایه می‌شد، مثلا در جمهوری آذربایجان با تحریف واقعیات برخی مطبوعات این کشور به دروغ ایران را حامی ارمنستان می‌نامیدند و می‌گفتند در جنگ قره‌باغ ایران طرف متجاوز را گرفت، این درحالیست که مستندات نشان می‌دهد ایران در دفاع از قره‌باغ شهید داده است.

رایزن سابق جمهوری اسلامی ایران در باکو با تاکید بر اینکه مطبوعات ایران در مطالبی کذب ادعا می‌کردند آذربایجان در قبضه‌ی صهیونیست‌هاست، یادآور شد: در دیداری که با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان داشتم ایشان گفتند “بنده به احترام ایران اجازه‌ی استقرار سفارت اسرائیل را نداده‌ام”

وی خاطرنشان ساخت: جمهوری آذربایجان با اسرائیل روابط اندکی دارد و دیپلمات‌های آن در هتل‌ها مستقر شده‌اند و جمهوری آذربایجان رسماً سفارت آن‌ها را نپذیرفته است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان برای عده‌ای خوشایند نیست، تصریح کرد: ارتباطات نزدیک بین دو کشور منافع عده‌ای را به مخاطره می‌اندازد و برای همین آنان سعی می‌کنند در فضای رسانه‌ای ایران و جمهوری آذربایجان را علی‌رغم مناسبات فرهنگی از یکدیگر دور کنند.

انتهای پیام/