عزل شبانه معاون میراث فرهنگی توسط آبدار/ آقای مدیرکل قبل از بازنشستگی چه می‌کند؟
عزل شبانه معاون میراث فرهنگی توسط آبدار/ آقای مدیرکل قبل از بازنشستگی چه می‌کند؟
در حالیکه این روزها رسانه‌ها منتظر کنار رفتن مرتضی آبدار به دلیل قانون بازنشستگی هستند وی در اقدامی عجیب معاون خود را شبانه برکنار کرد.

به گزارش شمس، اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی این روزها حواشی بسیاری دارد؛ از یک ماه قبل که نامه بازنشستگی مرتضی آبدار در پایگاه خبری شمس منتشر شد تا به امروز اخبار ضد و نقیض زیادی از این سازمان منتشر می‌شود. بعد از آنکه مدیرکل میراث فرهنگی استان در گفت‌وگو با شمس خبر بازنشستگی خود را تکذیب کرد بار دیگر قطار شهری با انتشار نامه‌ای مهر تایید بر بازنشستگی آبدار زد.

در حالیکه رسانه‌های استان منتظر کناره‌گیری آبدار از سمت خود به دلیل بازنشستگی هستند شب گذشته در اتفاقی عجیب و به صورت شبانه مرتضی آبدار سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان را برکنار کرد. این موضوع از آنجایی عجیب است که در روزهایی که همه منتظر بازنشستگی آبدار هستند وی دست به تغییرات می‌زند و این تغییرات شائبه‌هایی را به وجود می‌آورد.

قانون بازنشستگی مدیران در آذربایجان‌شرقی بسیاری از جمله استاندار سابق، معاون سیاسی سابق استاندار و حتی شهردار سابق را نیز خانه‌نشین و از پست‌های دولتی دور کرد اما به نظر می‌رسد زور این قانون همچنان به مدیرکل میراث فرهنگی استان نرسیده است!

البته آبدار در نشست خبری خود اعلام کرد که اصراری برای مدیریت ندارد و چند ماه به حکم بازنشستگی‌اش مانده است و باید دید با این گذر زمان و حتی گذشت چندین ماهی که آقای مدیرکل گفته‌اند وی دل از صندلی ریاست خواهد کند و یا با ماده و تبصره‌ای همچنان بر سر کار باقی خواهد ماند.