عبارات سخیف برنامه رادیویی به هواداران تراکتور قابل پیگیری است
عبارات سخیف برنامه رادیویی به هواداران تراکتور قابل پیگیری است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای‌ اسلامی با اشاره به توهین‌های آشکار برنامه رادیویی به هواداران تراکتور و مردم آذربایجان، گفت: عبارات سخیف و توهین‌آمیز مهمان این برنامه اتهاماتی را متوجه هواداران تیم تراکتور کرد که در صورت ارایه دادخواست قابلیت پیگرد قانونی دارد.

به گزارش شمس، محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده به رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در این برنامه حدود ۱۰۰ هزار هوادار تراکتور حاضر در ورزشگاه و میلیون ها بیننده گیرنده ها، پیاده نظام دشمن و تهدید کننده امنیت ملی خوانده شدند، افزوده است: اگر مراد، تعداد انگشت شماری در میان جمع پرشور و از شهرستان های آذربایجان می باشد، چرا این تعمیم در روز پنجشنبه ۹ آبان در تهران در خصوص حاضران حمایت کننده از تیم پرسپولیس داده نشد که به خانواده شهدا اهانت کردند.

وی اضافه کرده است: چرا در مورد تعداد محدودی که در ورزشگاه های تهران به مقدسات کشور اهانت کرده و از رژیم وابسته طاغوت حمایت کردند، چنین تحلیل هایی ارایه نمی شود؟

فرهنگی با تاکید بر اینکه پراکندن نفرت قومی از سوی هر کسی باشد مخالف امنیت ملی و پیاده نظام دشمن است، تصریح کرده است: محکوم کردن میلیون ها انسان که از تیمشان حمایت کردند، بدون تردید از مصادیق انتشار تنفر قومی و آسیب زدن به وحدت ملی است.

وی ادامه می دهد: چند هفته پیش نیز اعتراض بنده به ناعدالتی و تبعیض های موجود در بازی های دو تیم دولتی با تیم های ماشین سازی و گل ریحان کرج در رقابت های جام حذفی در برنامه های شبکه ورزش سیما مورد استهزاء قرار گرفت و در مقابل اعتراض بنده و درخواست فرصت برای پاسخگویی به مطالب مبتذل ارایه شده، فرصتی اختصاص نیافت.

فرهنگی با تاکید بر اینکه ورزش فوتبال و حتی تیم های دولتی تهرانی مدیون تبریز، آذربایجان و هواداران تیم های فوتبال آذربایجان هستند، یادآوری کرده است: در دورانی که هواداران از ورزشگاه ها قهر کرده بودند، حضور گسترده حامیان تراکتور باعث گسترش شور و نشاط در میادین ورزشی شد.

وی در پایان متذکر شده است: از صدا و سیمای جمهوری اسلامی انتظار داریم با جبران موارد یاد شده، از تداوم اهانت به مردم شریف آذربایجان و هواداران تیم تراکتورسازی به طور جد جلوگیری شود.

این نماینده مجلس دهم افزوده است: بدیهی است از هیچ گونه تخلفی چه تخلفاتی که با نفوذ در صفوف هواداران صورت می گیرد و چه تحلفات رفتاری بازیکنان و عوامل فنی تیم ها دفاع نمی کنیم و معتقدیم دولتی ماندن تیم ها، جانبداری مسئولان فدراسیون از برخی تیم ها علت اصلی این التهابات است و امیدواریم با اصلاح آنها، مشکلات موجود رفع شده و با تدابیر درست مسئولان ورزشی کشور، اخلاق مداری در ورزشگاه ها رواج یابد.

در برنامه رادیویی شبکه ورزش که شب گذشته پخش شد کارشناس و مجری این برنامه به بررسی تاریخچه پان ترکیسم پرداخته، اهانت هایی را به هواداران تراکتور و مردم آذربایجان وارد کرده و خواستار محرومیت این تیم شدند.