طلب ۱۰۰۰ میلیاردی شهرداری تبریز از ادارات دولتی/ سال آینده، سال فضای سبز است
طلب ۱۰۰۰ میلیاردی شهرداری تبریز از ادارات دولتی/ سال آینده، سال فضای سبز است
شهردار تبریز گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از ادارات دولتی مطالبه داریم که در بودجه سال آینده تحقق 100 میلیارد آن را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار شمس، «ایرج شهین باهر» امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به جمع بندی بودجه پیش‌بینی شده شهرداری تبریز برای سال ۹۹، اظهار داشت: با هدایت و راهنمایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز و با در نظر گرفتن برنامه چشم انداز و برنامه‌های ۱۲ و پنج ساله به سمت بودجه واقعی و عملیاتی حرکت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بودجه‌های ۱۰سال گذشته شهرداری را بررسی کرده‌ایم و بر اساس روند اقتصادی ۱۰ سال گذشته، برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های ابلاغی شورا و اسناد بالادستی، تلاش کرده‌ایم پاسخگوی خواسته‌ها و نیازهای شهر و شهروندان باشیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه شفاف سازی در بودجه سال ۹۹، در اولویت ما قرار دارد، خاطرنشان ساخت: ارتقای کمی و کیفی خدمات برای مردم و توسعه متوازن در تمام بندهای بودجه قابل مشاهده است.

وی توضیح داد: در سال ۹۸ شورای شهر به شهرداری کمک کرد و ما توانستیم در تحقق بودجه موفق عمل کنیم؛ طی هفت سال گذشته، شهرداری تبریز تا این اندازه تحقق بودجه نداشته است که باید از اعضای محترم شورا که در این زمینه کمک کردند تشکر کنم و امیدوارم در بودجه سال ۹۹ نیز پاسخگوی نیازهای شهروندان در حوزه های مختلف باشیم.

ایرج شهین باهر با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی پروژه‌های عمرانی در سال جاری نسبت به سال ۹۷ عنوان کرد: مدیریت بر کاهش هزینه‌های جاری و توجه ویژه به خطوط ۱ و ۲ قطار شهری از جمله این محورها است؛ مترو مهمترین عامل برای تمیزی و پاکی هوای تبریز است و امیدواریم با کمک اعضای شورا فاز اول خط ۲ مترو را تا پایان شورای پنجم به اتمام برسانیم.

وی در خصوص محورهای مورد تاکید در بودجه ۹۹، توضیح داد: همچنین مواردی همچون محله محوری در بودجه ۹۹ مورد تاکید است و ما اعتقاد داریم خدمات محله‌ای با توجه به دریافت مستقیم خدمات توسط شهروندان، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ تغییر کد کاربری از دیگر موارد مورد تاکید است که قسمت زیادی از درآمدهای شهرداری از این کد تامین می‌شد و در این بین بالای ۹۰ درصد از محل تغییر کاربری فضای سبز بوده است و اکنون ما به سمتی می‌رویم که این موضوع را به صفر برسانیم.

شهردار تبریز یادآور شد: در بودجه سال ۹۹ نظرات مردم را انطباق داده و افزایش سهم توسعه فضای سبز را به دلیل اینکه سال ۹۹، سال فضای سبز نامگذاری شده است، در این بودجه مورد تاکید قرار گرفته است؛ در این بودجه هیچ پروژه‌ای بدون مطالعه و امکان سنجی پیشنهاد نشده است و مستندات قانونی مورد تاکید بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاریی‌های کشور و همچنین سیاست‌های ابلاغی شورای شهر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیش از هزار میلیارد تومان از ادارات دولتی مطالبه داریم که در بودجه سال آینده تحقق ۱۰۰ میلیارد آن را در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/