طرح شترسواری در سواحل دریاچه ارومیه اجرا می‌شود
طرح شترسواری در سواحل دریاچه ارومیه اجرا می‌شود
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به درآمدزایی و ایجاد اشتغال مناسب طرح‌های گردشگری، گفت: برای توسعه طرح‌های گردشگری در این شهرستان طرح شترسواری در سواحل دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.

به گزارش شمس، بابک رضی منش اظهار کرد: دهستان «جزیره» شهرستان اسکو در سواحل دریاچه ارومیه دارای ظرفیت عظیم برای سرمایه گذاری بخش گردشگری است که در گذشته به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده و اکنون باید خدمات زیربنایی آن نیز آماده شود.

وی افزود: بخش هایی از سواحل دهستان جزیره دریاچه ارومیه در حال ساماندهی است تا طرح های گردشگری و تفریحی مثل طرح شترسواری، والیبال ساحلی و دیگر امکانات رفاهی ایجاد شود و پیگیری اجرایی شدن آن هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری دریاچه ارومیه و روستای صخره ای کندوان، گفت: سال گذشته یک و میلیون و ۶۵۰ هزار نفر که ۲۲ هزار نفر آن گردشگر خارجی بودند، از این روستا دیدن کردند.

رضی منش ادامه داد: زمینه جذب گردشگر بیشتر و سرمایه گذاری در شهرستان اسکو مهیا است و چندین روستای گردشگری دیگر مثل «آق بلاغ»، «گنبرف» به خاطر وجود جاذبه گل های محمدی و روستای «عنصرود» به علت طبیعت زیبا نیاز به معرفی و تبلیغات مناسب دارد تا صنعت گردشگری آذربایجان شرقی بیش از پیش تقویت شود.

فرماندار شهرستان اسکو ادامه داد: وجود آثار معماری تاریخی در روستای عنصرود اسکو که قدمتی حدود ۸۰۰ ساله دارد، از جمله جاذبه های تاریخی منطقه است.

شهرستان اسکو با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری جنوب تبریز در دامنه رشته کوه های سهند واقع شده است.

  • منبع خبر : ایرنا