ضرورت جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد/ انتقاد از اسراف در ادارات و سازمان‌ها
ضرورت جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد/ انتقاد از اسراف در ادارات و سازمان‌ها
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد و تلاش برای مردمی کردن آن، از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری بوده و باید اقتصاد در اختیار افرادی قرار گیرد که بتوانند آن را رونق دهند.

به گزارش شمس، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار تعدادی از مدیران بانک ملی، نقش بانک ها در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان شرقی را بسیار حائز اهمیت دانست.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: بانک‌ها نقش و سهم مهمی در ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذار و تقویت بخش تولید دارند؛ امیدواریم با سیاستگذاری‌های صحیح، این نقش بیش از پیش در استان تقویت شود.

وی گفت: مسئله اقتصادی در راس امور کشور قرار داشته و رهبری همواره طی سال های اخیر با نام گذاری سال ها تحت عناوین اقتصادی بر این مساله تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد و تلاش برای مردمی کردن آن از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری بوده و باید اقتصاد در اختیار افرادی قرار گیرد که بتوانند آن را رونق دهند.

امام جمعه تبریز یادآوری کرد: افزایش تولید ملی به شرط بهبود بخشیدن به کیفیت تولیدات و ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی بجای تولید خارجی از دیگر الزام های تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که باید از سوی سازمان ها، نهادها و دستگاه های دولتی رعایت شود.

آل هاشم، جلوگیری از اسراف به ویژه در ادارات، سازمان ها و کارخانه ها، ورود بانک ها به عرصه برای رونق‌بخشی به اقتصاد و اعطای وام های کم بهره و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت را از دیگر الزام های تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری اعلام کرد.