صنعت گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دید/ نمی‌توان به مدت نامعلوم همه‌جا را تعطیل کرد
صنعت گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دید/ نمی‌توان به مدت نامعلوم همه‌جا را تعطیل کرد
رحمتی گفت: صنعت گردشگری آذربایجان شرقی بیشترین آسیب را از کرونا دیده است و باتوجه به عدم پیش‌بینی پایان کرونا، بایستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این صنعت را فعال کرد.

به گزارش شمس، جواد رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا، تجربه و امکانات در برخورد با این بیماری بیشتر شده و توانسته‌ایم بر شرایط تسلط یابیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که مشخص نیست این ویروس تا کی ادامه پیدا کند، از این رو نمی توان فعالیت‌ها را به مدت طولانی تعطیل کرد و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهره گیری از تجارب به‌دست آمده، اقدام به بازگشایی مشاغل کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: با شیوع کرونا صنعت گردشگری بیشترین آسیب را دید و معتقدم باید با اعمال مجموعه‌ای از پروتکل‌های بهداشتی و رعایت اصول، فعالیت در این بخش آغاز شود.

وی افزود: اگر آمار شیوع کرونا در استان ما بالاست به این دلیل است که میزان نمونه گیری در آذربایجان شرقی به نسبت سایر استان‌ها بیشتر است.

رحمتی با اعلام اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان اجازه فعالیت به رستوران داران و صنوف فعال در بخش گردشگری صادر کرد، متذکر شد: رعایت مسائل بهداشتی موضوع عمومی است و مربوط به صنف خاصی نمی‌شود؛ باید در تمامی محیط ها موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری پیشنهادهای خود را به صورت واحد آماده کنند تا در ستاد استانی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفته و دستورهای لازم برای خدمات دهی در بخش گردشگری با مد نظر قرار دادن محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شود.

این مقام مسئول از تعطیلی صد درصدی فعالیت‌های بخش گردشگری و صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: با شیوع کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شد، ولی همت و تلاش بخش خصوصی مانع از بیکاری و اخراج فعالان این بخش شده است.

احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر از این صنوف حمایت نشود، نگران هستیم بخش اعظمی از این افراد شغل خود را از دست بدهند، افزود: برای جلوگیری از تعطیلی مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری، مجموعه ای از بسته‌های پیشنهادی از جمله پرداحت بیمه بیکاری، ارایه تسهیلات بانکی با بهره کم و استمهال مالیات از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با برداشته شدن محدودیت های سفر، اگر تشکل‌های گردشگری به صورت قانونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت نکنند شاهد آسیب‌های جدی خواهیم بود.

انتهای پیام/