صداوسیما اجازه ارائه نقش‌های منفی به بانوان چادری را ندهد/ لزوم ارائه لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» به مجلس
صداوسیما اجازه ارائه نقش‌های منفی به بانوان چادری را ندهد/ لزوم ارائه لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» به مجلس
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از ارائه نقش‌های منفی به زنان چادری در صداوسیما انتقاد و آن را اهانت به ساحت حجاب و تغییر دیدگاه جامعه نسبت به این بانوان خواند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در تجمع عفاف و حجاب تبریز با بیان اینکه بعد انقلاب به موضوع حجاب توجه زیادی شده و کارهای فرهنگی زیادی برای ترویج حجاب صورت گرفته است، ابراز داشت: در سال‌های اخیر بعضا بی‌توجهی‌هایی تیز به حجاب صورت گرفته که موجب بدحجابی در جامعه شده است.

وی افزود: برخی علل ایجاد بدحجابی ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلام است چراکه همه وظیفه داریم تا برای تبیین فرهنگ دینی که حجاب و عفاف نیز جزو آن می‌باشد، برنامه و اقدامات زیادی انجام دهیم که البته اقدامات انجام گرفته ولی نیاز به عنایت بیشتری دارد.

امام جمعه تبریز عدم برنامه‌ریزی جامع را از علت‌های ایجاد بدحجابی در کشور دانست و عنوان کرد: اگرچه برنامه بود ولی مسوولان، برنامه‌ریزی جامع و هماهنگی لازم را نداشتند.

وی ترویج فرهنگ تساهل از طریق رسانه‌های غربی و بعضا تبلیغات در داخل کشور را از دیگر علت برای کم‌توجهی به حجاب برشمرد و متذکر شد: ضعف در معرفی الگوهای مناسب دیگر علت وقوع بی‌حجابی است چراکه آن طور که شایسته بایسته می‌باشد، الگوهای اسلامی برای بانوان معرفی نشده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر امتناع از استفاده اجباری متهمان زن از چادر، تصریح کرد: چادر سرکردن به متهمان زن که موجب زیر سوال بردن حجاب برتر می‌شد با دستور رئیس قوه قضائیه منع شد و هر متهم زن با همان پوششی که به صورت عادی داشت، باید با رعایت شئونات در دادگاه و دادسرا و زندان حضور یابد.

وی تذکری هم به صدا و سیما در مورد فیلم‌ها و سریال‌ها داد و خاطرنشان ساخت: صدا و سیما باید در نقش زنان محجبه تجدید نظر کند و از بازی زنان چادری در نقش‌های منفی جلوگیری نماید.

آل‌هاشم اذعان داشت: البته عکس این موضوع نیز صادق است، بازیگرانی که در زندگی خود حجاب و پوشش مناسبی ندارند در نقش زنان چادری بازی می‌کنند که نباید اینگونه افراد از چادر استفاده کنند چراکه اینکار بار منفی در دختران و زنان دارد و به عبارتی توهین به ساحت حجاب می‌باشد.

وی تصریح کرد: امید است تا لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت از ابعاد مختلف بررسی شده و تقدیم دولت و مجلس شود.

انتهای پیام/