شورا و شهرداری برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به چک می‌رفت
شورا و شهرداری برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به چک می‌رفت
محمدزاده با انتقاد از اظهارات پوپولیستی تعدادی از همکاران خود، گفت: علی‌رغم تحریم‌ها با همکاری اتاق بازرگانی تبریز می‌خواستیم 500 دستگاه اتوبوس آلمانی را از چک وارد ایران کنیم اما سخنان توهین آمیز برخی اعضاء موجب شد همه پا پس بکشند و بودجه مصوب در محل خود هزینه نشود.

محرم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس با اشاره به صحبت‌های یکی از اعضاء شورا مبنی بر سفر تعدادی از مدیران شهرداری، اعضاء شورای شهر تبریز به جمهوری چک با هزینه اتاق بازرگانی و ارتباط آن با هبه‌ی یک میلیارد و هشتصد میلیون تومانی شورا به این اتاق، اظهار داشت: اصولاً رطب خورده نباید منع رطب کند چراکه مردم می‌دانند آشنایان چه کسی در فلان نهادها با سفارشات استخدام شده و پسر کدام مسئول با رانت مولتی‌ میلیاردر شهر شده است.

وی افزود: در آستانه انتخابات هیئت رئیسه شورا چند تن از همکارانمان که به انجام حرکات پوپولیستی شهره‌اند به قولِ تُرک‌ها “دست نماز سویا چکیلَلر” با جوسازی‌های بی‌مورد و خلاف واقع ضمن خدشه به اعتماد عمومی ضربات جبران ناپذیری به منافع عمومی وارد می‌‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تبریز با بیان اینکه موضوع سفر به چک برای اولین‌بار در این کمیسیون مطرح شد، توضیح داد: اتوبوس‌های شهر فرسوده شده‌اند و نه‌تنها نگهداری‌شان هزینه‌های هنگفتی برجای می‌گذارد بلکه شهروندان نیز از تردد آن‌ها در خیابان‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند لذا شهرداری تبریز با لحاظ بودجه درصدد خرید اتوبوس است اما تحریم‌ها این اجازه را به ما نمی‌دهد.

وی خاطرنشان ساخت: مسئولان استان برای خرید این اتوبوس‌ها خواستار همکاری اتاق بازرگانی شدند و آنان همکاری در واردات اتوبوس‌های آلمانی از طریق جمهوری چک را پذیرفتند و هدف از سفر پیش‌رو خرید این اتوبوس‌ها بود.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه حرکت پوپولیستی یکی از اعضاء بزرگ‌ترین ضربه را به قشر پایین دست جامعه که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند وارد کرد، متذکر شد: متاسفانه ۳ تن از اعضاء شورای پنجم که در پوپولیستی حرف اول را می‌زنند به جان مردم شهر افتاده‌اند و با اقدامات اخیرشان کاری کردند که اتاق بازرگانی نیز پا پس کشید و دیگر کسی حاضر به حضور در چک برای معامله اتوبوس‌ها نیست.

وی تصریح کرد: زمینه برای خرید این اتوبوس‌ها فراهم بود و اهانت عضو شورا به بازرگانان تبریز موجب شد تا آنان پا پس بکشند و فردا همین بودجه تعیین شده نیز صرف امور دیگر می‌شود و مردم چندین سال دیگر را نیز با همین اتوبوس‌های فرسوده سر می‌کنند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه تامین یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای اعضاء اتاق بازرگانی تبریز که گردش مالی چندین میلیاردی دارند مسئله سختی نیست، ابراز داشت: هزینه عوارض ساختمان جدید اتاق بازرگانی تبریز یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان است که تاکنون درخواست رسمی برای بخشش این مبلغ به شورا ارائه نشده است و اگر هم این درخواست صورت گیرد بازهم ایرادی ندارد چراکه اتاق بازرگانی مجموعه‌ای عام‌المنفعه است و سند آن به نام شخص خاصی نیست.

وی بیان کرد: قانون اجازه بخشش عوارض محل‌های عام‌المنفعه را به شورا داده است و در همین راستا عوارضی از احداث بیمارستان‌ها دریافت نمی‌شود و حتی در آخرین مورد با رأی همین آقایان مدعی عوارض ۴ میلیاردی مغازه‌های مسجدی در تبریز بخشیده شد.

عضو شورای شهر تبریز اذعان داشت: آقایانی که از هدف سفر به چک آگاه‌اند با جوسازی بی‌مورد مانع خرید اتوبوس‌ها شدند و شاید وظیفه این افراد همین است که اجازه آسایش و آرامش را به مردم ندهند و قطعاً عده‌ای در پس پرده به این آقایان می‌گویند چه مواضعی از خود نشان دهند.

وی در پایان صحبت‌های خود هشدار داد: اگر مجبورم کنند از حقایق برای مردم سخن خواهم گفت و چنانچه بنده اقدامات همین پوپولیست‌ها را بگویم از فردا در برابر ملت نیز نمی‌توانند حاضر شوند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجید قنبرزاده