شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان‌شرقی، فاتحه مع الصلوات!
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان‌شرقی، فاتحه مع الصلوات!
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی با انتشار لیست نهایی خود نشان داد از انسجام، دوراندیشی و تدبر و تخصص لازم برای تشکیل یک ائتلاف بی‌چون و چرا برخوردار نیست.

سیاسی شمس: شورای ائتلاف انقلاب آذربایجان‌شرقی شامگاه چهارشنبه از کاندیداهای مورد حمایت خود در حوزه‌های انتخابیه‌ی استان رونمایی کرد تا نشان دهد نه‌تنها نسبت به دفعات قبل تغییر رویه‌ای در منش آنان صورت نگرفته است، بلکه بدتر نیز شده است.

بدین ترتیب در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو آقایان احمدعلیرضا بیگی، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، روح‌الله متفکرآزاد، علی جعفری‌آذر، محمدحسین فرهنگی و عشرت شایق ۶ گزینه‌ی شورای ائتلاف انقلاب به شمار می‌روند که از میان آنان تنها آقایان متفکرآزاد و جعفری‌آذر چهره‌های تازه‌ای هستند.

نکته‌ی تامل‌ برانگیز ماجرا تجلی اعتماد به‌نفس شورای ائتلاف انقلاب آذربایجان‌شرقی با اعلام بی‌طرفی درحوزه‌های انتخابیه سراب و مرند و جلفاست که نشان از عدم دوراندیشی این شورا دارد و آنان از انتخابات مجلس دهم تا یازدهم روی مقوله‌ چهره‌سازی از کاندیداها و معرفی جوانان انقلابی کار نکرده‌اند و هم‌اکنون اعلام بی‌طرفی می‌نمایند. به‌عبارت ساده‌تر شورای ائتلاف انقلاب استان در میان کاندیداهای جناحین بی‌طرف است و با حضور رقبا در خانه ملت و واگذاری اکثریت کرسی‌ها مشکلی ندارد.

اما آنچه سرانجام ائتلاف انقلاب آذربایجان شرقی را جوک سال و مضحکه‌ی عام و خاص می‌کند، حمایت آنان از سه کاندیدا در شهرستان‌های دارای یک سهمیه است به گونه‌ای که این شورا در شهرستان ملکان از آقایان علی اصغرزاده، سیدعلی موسوی و شهروز افخمی حمایت کرده است و در شهرستان شبستر آقایان جعفر راستی، عیسی وجدی و علی سروش را کاندیداهای شورای ائتلاف انقلاب معرفی نموده است.

سردار یوسف شاکری رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان‌شرقی علت تعدد کاندیدا در شهرستان‌های تک سهمیه‌ای را ایجاد رقابت‌های درون گفتمانی خوانده است! درحالی که با این تعبیر نیازی به این همه ساز و کار و وجود تشکیلاتی همچون شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نبود و آقایان برای ایجاد همان رقابت درون گفتمانی می‌توانستند به‌جای ۶ کاندیدا، ۱۸ نفر را به‌عنوان نیروهای انقلاب تبریز معرفی نمایند.

فی‌الواقع باتوجه به اسامی کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه مختلف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان‌شرقی، تقسیم آراء در برخی شهرستان‌های دارای تعدد کاندیدا و فقدان کاندیدا در برخی حوزه‌های انتخابیه بایستی از هم‌اکنون فاتحه این ائتلاف را خواند و در انتظار تصمیم مردم برای گزینش چهره‌ها از لیست‌های مختلف و حتی رأی به مستقلین ماند.

انتهای پیام/