شهین‌باهر شهرداری را با پروژه‌های نیمه‌تمام و بدهی تحویل گرفت/ تحول فضای سبز تبریز با احداث پارک‌های متعدد
شهین‌باهر شهرداری را با پروژه‌های نیمه‌تمام و بدهی تحویل گرفت/ تحول فضای سبز تبریز با احداث پارک‌های متعدد
عضو شورای شهر تبریز گفت: شهین‌باهر زمانی روی کار آمد که بسیاری از پروژه‌های مهم نیمه‌تمام مانده بود.

«فریدون بابایی اقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص عملکرد دو ساله‌ی شهردار تبریز اظهار کرد: شروع به کار شهردار تبریز با پروژه‌های نیمه‌ تمامی همچون مترو، مقبره الشعرا، میدان آذربایجان و مرکز همایش‌های بین المللی تبریز مقارن بود و در کنار آن شهرداری بر روی بازپرداخت بدهی‌هایی که از زمان شورای چهارم باقی مانده بود، تاکید داشت.

وی ادامه داد: شهردار تبریز در جهت اجرایی شدن پروژه مترو تبریز اقدامات اساسی انجام داد و با فروش ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق، خط یک مترو تبریز بالاخره به سرانجام خواهد رسید و پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل اسفند ماه این خط به اتمام برسد.

عضو شورای شهر تبریز در ارزیابی عملکرد ایرج شهین باهر در حوزه عمرانی، ابراز داشت: شهرداری به عنوان نهادی غیردولتی در کارهای عمرانی خودکفاست و موظف است هزینه‌های عمرانی خود را تامین کند، با این حال رکودی که از اواخر سال ۹۵ در بازار ایجاد شده، اقدامات عمرانی شهرداری را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری تبریز، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، متذکر شد: اگر این بودجه تحقق نیابد قطعا کسری بودجه خود را در بحث پروژه‌های عمرانی نشان می‌دهد، این نواسانات قیمت در بازار، عملکرد عمرانی شهرداری تبریز را تحت الشعاع قرار می‌دهد باید به نحوی در بازار ثبات ایجاد شود.

بابایی‌ اقدم نقاط قوت شورا و شهرداری تبریز را شفافیت هر چه بیشتر در واگذاری پروژه‌ها خواند و اذعان کرد: همچنین پایبندی به مقررات در حوزه‌های مختلف همچون شهرسازی، نیروی انسانی و عمرانی از دیگر نقاط قوت شهرداری تبریز و شورای شهر تبریز است.

وی در ذکر نقاط ضعف شهردار تبریز گفت: سرعت شهرداری در اجرای برخی پروژه‌ها کند است، باید اجرای پروژه‌هایی چون میدان آذربایجان، مقبره الشعرا و مسیرگشایی تسریع یابد، شهرداری در اجرای مسیرگشایی‌ها عملکرد خوبی نداشته است.

عضو شورای شهر تبریز در پایان گفت‌وگوی خود با شمس اعلام کرد: شهرداری در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز عملکرد قابل توجهی داشته به طوری که در مناطق مختلف ۲۰ پارک به بهره برداری رسانده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : المیرا جلیلی