شناسایی ۳ نفر با علایم مشکوک به کرونا در تبریز
شناسایی ۳ نفر با علایم مشکوک به کرونا در تبریز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که جواب آزمایش سه مورد از 45 مورد آزمایش شده در تبریز، مشکوک است، افزود: نتایج آزمایش را به تهران ارسال کرده‌ایم و امیدواریم تا 48 ساعت آینده بررسی کرده و نظر قطعی را اعلام کنند.

به گزارش شمس، محمدحسین صومی در گفت‌وگوی زنده خبری، با بیان این‌که طی ۲۴ ساعت اخیر تعداد مراجعات در مورد ویروس کرونا به مراکز بهداشتی افزایش پیدا نکرده است، اظهار کرد: روز سه شنبه ۴۵ مراجعه کننده داشتیم و روز چهارشنبه ۳۲ نفر به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: جواب آزمایش ۴۲ نفر از ۴۵ نفری که روز سه شنبه در بیمارستان‌ها بستری بودند، منفی قطعی است اما جواب آزمایش سه نفر مشکوک بود که این افراد تحت نظر هستند. نتایج را به تهران ارسال کرده ایم و منتظر بررسی‌های تهران هستیم تا نظر قطعی را اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: همچنان بر رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی تاکید داریم و توصیه می‌کنیم چنانچه لازم نیست مردم از خانه خارج نشده و در مراکز تجمع حاضر نشوند؛ چنانچه فردی دچار تب، تنگی نفس و سرفه(به ویژه شدید) شد، به مراکز درمانی مراجعه کرده و بر اساس توصیه کادر بهداشتی و درمانی مسیر را طی کنند.

صومی ادامه داد: البته تاکید می‌کنم که تمامی افرادی که با علایم شدید تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند بر اساس پروتکل، به ویروسی که در جامعه شایع شده نسبت داده می‌شوند، اما خوشبختانه تا کنون هیچ مورد فوتی کرونا در تبریز نداریم و صرفا سه مورد مشکوک داریم که منتظر اعلام نظر قطعی درموردشان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان استانی این است که اجازه شیوع ویروس در استان داده نشود.

انتهای پیام/