شرط دریافت واکسن آنفلوانزا از داروخانه‌های آذربایجان شرقی از هفته‌ی آینده
شرط دریافت واکسن آنفلوانزا از داروخانه‌های آذربایجان شرقی از هفته‌ی آینده
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شرط دریافت واکسن آنفلوانزا از داروخانه‌ها از هفته‌ی آینده را تشریح کرد.

به گزارش شمس، عباسعلی درستی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: توزیع واکسن آنفلوانزا دو مرحله دارد؛ بخشی از واکسن در طی هفته جاری در داروخانه‌های خصوصی توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: افرادی با بیماری‌های مزمن مانند بیماران قلبی، تنفسی و مبتلا به فشار خون می‌توانند از هفته‌ی آینده، واکسن‌ها را تهیه کنند؛ واکسن توزیع شده در داروخانه‌ها قابل دریافت نبوده و واجدین شرایط باید در ابتدا اقدام به اخذ معرفی نامه از نزدیکترین مرکز بهداشت به محل سکونتشان کنند.

وی افزود: پزشک پس از بررسی مستندات ارائه شده از سوی بیمار با ارائه معرفی نامه، بیمار را به نزدیکترین داروخانه به مرکز بهداشت، ارجاع می‌دهد، واکسن بعد از طی این مراحل به قیمت ۴۰ و یا ۴۲ هزار تومان قابل دریافت و تزریق کردن، است.

درستی گفت: در مرحله اول توزیع واکسن، سیستم بهداشتی موظف به ارائه‌ی واکسن به کادر بهداشت و درمان، زنان باردار، خانه‌های سالمندان و افراد تحت پوشش بهزیستی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و جانبازان بالای ۵۰ درصد که از طریق بنیاد شهید معرفی می‌شوند، است.

وی متذکر شد: کادر درمان سیستم‌های نظامی و انتظامی دارای واحد بهداشتی و بیماران خاص مانند افراد مبتلا به هموفیلی، تالاسمی و سرطان نیز می‌توانند واکسن مورد نیازشان را در وهله اول توزیع از سیستم بهداشتی تهیه کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این واکسن‌ها در سیستم بهداشتی توزیع شده و در حال تزریق است و واجدین شرایط می‌توانند آن را به طور رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا