شرایط کرونایی در آذربایجان‌شرقی شکننده است
شرایط کرونایی در آذربایجان‌شرقی شکننده است
مدیر کارگروه بیماری های واگیر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شهر قرمزی از نظر شیوع کرونا در استان وجود ندارد، گفت: اما شرایط کرونایی ما بسیار شکننده است.

به گزارش شمس، سیمین خیاط زاده روز پنجشنبه با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت اصول بهداشتی برای کاهش شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: شهرهای قرمز در استان تبدیل به نارنجی شده اند و نارنجی ها نیز زرد شده اند که تعداد آنها ۹ شهرستان است.

وی افزود: امیدواریم که مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند تا انشاالله شاهد تبدیل شهرهای زرد به سفید و نارنجی به زرد شویم، اما در صورت عدم رعایت مردم، دوباره وضعیت آذربایجان شرقی قرمز می شود و مجبور خواهیم شد محدودیت ها را ادامه یا افزایش دهیم.

خیاط زاده یادآوری کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، میزان ابتلا و بستری‌های کرونا در استان کاهش یافته است، اما این شرایط شکننده است و سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای دیگر هم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند.

مدیر کارگروه بیماری های واگیر آذربایجان شرقی همچنین یادآور شد: پس افراد پر خطر از خانه هایشان بیرون نیشایند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود و شهروندان باید همچنان شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

آذربایجان شرقی در چند ماه اخیر از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز داشته که با اعمال محدودیت های هوشمند کرونایی این وضعیت به زرد و نارنجی تبدیل شد و تعداد بستری های نیز از یکهزار و ۷۰۰ نفر به کمتر از یکهزار نفر کاهش یافت.

  • منبع خبر : ایرنا