سینما ۲۹ بهمن تبریز بزرگ‌ترین پردیس شمالغرب می‌شود/ آغاز بازسازی با اعتبار ۸ میلیارد تومانی
سینما ۲۹ بهمن تبریز بزرگ‌ترین پردیس شمالغرب می‌شود/ آغاز بازسازی با اعتبار ۸ میلیارد تومانی
بلاغی گفت: بزرگ‌ترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در تبریز راه‌اندازی می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار شمس، «سید محمدحسین بلاغی» ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از محیا شدن سینما ۲۹ بهمن تبریز برای بازسازی خبر داد و اظهار داشت: دسترسی راحت و سریع و فعالیت در بافت تاریخی تبریز زمینه ساز تبدیل شدن این پردیس به یک مرکز فرهنگی و هنری در تبریز است.

وی ادامه داد: این سینما اکنون ۲ سالن دارد که پس از بازسازی شامل ۵ سالن در سایزهای مختلف از ۸۰ نفره تا ۵۰۰ نفره خواهد بود که در مجموع صاحب ۱۰۰۰ صندلی می‌شود که در سطح شمالغرب بزرگترین پردیس سینمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در روند بازسازی تلاش می‌کنیم از بهترین و به روزترین امکانات استفاده کنیم، عنوان کرد: در حوزه تصویر از سیستم پروژکتوری لیزری نسل جدید و در حوزه صوتی از سیستم دالبی پنج به یک استفاده خواهد شد.

وی برآورد اولیه بازسازی این سینما را ۸ میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان ساخت: یک سوم آن از منابع استانی و بقیه از منابع حوزه هنری کشور تامین خواهد شد که از هفته آینده روندبازسازی و مقاوم سازی این پروژه آغاز می‌شود.

بلاغی در پایان ابراز داشت: این پروژه یکساله است و اگر منابع آن زودتر اختصاص یابد، زودتر از یکسال هم می‌توانیم به مردم تحویل دهیم.

انتهای پیام/